اخبار بازی

انحصاری‌های PS4 برای شکست بیش از حد بزرگ هستند !

انحصاری‌های PS4

وی جی مگ: همیشه حرف‌های زیادی در مورد بازی‌های انحصاری در این صنعت زده می‌شود. بودجه ساخت اینگونه بازی‌ها هر سال افزایش می‌یابد که در نتیجه کیفیت بازی‌ها نیز افزایش می‌یابد. بازی‌های انحصاری هنوز هم ساخته می‌شوند و نسبت به گذشته موفق‌تر هستند. یکی از پر فروش‌ترین عناوین سال، بازی God of War است که رکورد سریع‌ترین فروش را روی کنسول PS4 دارد.

به گزارش وی جی مگ، اگر فقط یک کمپانی روی بازی‌های انحصاری سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند آن کمپانی Sony است. بازی‌های بزرگی برای کنسول سونی معرفی شدند. مانند بازی Death stranding و Spider-Man و همچنین عناوین first-party مانند The Last of Us Part 2 و Ghost of Tsushima. حال باید ببینیم  رئیس کمپانی سونی یعنی «Shuhei Yoshida»  چه چیزی برای گفتن دارد.

او در صحبتی با MCVYK گفت که ما دریک طرف بازی‌های انحصاری را داریم وتکنولوژی توسعه اینگونه بازی‌ها نیز افزایش یافته و من احساس می‌کنم که هر بار که یک پروژه جدید را شروع می‌کنیم، شرط بندی بزرگی را انجام می‌دهیم. نتیجه‌هایی که بعد از پایان پروژه مشخص می‌شود همیشه موفق‌آمیز است که هنر و تکنولوژی را به نمایش می‌گذارند و پلیرها ساعت‌ها مشغول بازی کردن این عناوین بزرگ می‌شوند که گاهی این عناوین open-world هستند که مانند یک زندگی واقعی پلیر را وادار به گشت و گذار و اکتشاف می‌کند.

به خاطر سرمایه‌گذاری که برای هر عنوان انجام می‌شود، هرکدام از این بازی‌ها برای شکست بیش از حد بزرگ هستند. فشار زیادی برای ساختن این عناوین وجود دارد. این بازی‌ها پیشتازان این صنعت هستند تا بتوانند در صدر سرگرمی‌ها قرار بگیرند. ما باید به ساخت عناوین انحصاری ادامه بدهیم.

به نظر می‌رسد که Yoshida احساس می‌کند هم‌اکنون زمان مناسبی است تا توسعه‌ دهندگان از ابزار‌های خود برای ساخت بازی‌های انحصاری استفاده کنند. او در ادامه صحبت‌های خود گفت که در طرف دیگر هم‌اکنون عصر طلایی برای توسعه‌ دهندگان مستقل است که از Unity وUnreal Engine استفاده می‌کنند که این تیم‌های کوچک می‌توانند بازی‌های خوبی بسازند که که می‌توان آن‌ها را در همه جا منتشر کرد.

با توجه به اینکه تعداد بازی‌های انحصاری کاهش یافته و عناوینی ساخته می‌شوند که شبیه این بازی‌ها هستند، ساختن اینگونه بازی‌ها ریسک بزرگی است و فرصت بزرگی برای توسعه دهندگان مستقل وجود دارد که بتوانند موفق شوند. من یکی از طرفداران بزرگ بازی‌های مستقل هستم و همیشه از تجربه جدید بازی‌ها لذت می‌برم. عناوین مستقل نوع‌‌آوری را به این صنعت می‌آورند و در این صنعت، حمایت از این توسعه‌ دهندگان مستقل مهم است تا آن‌ها بتوانند شکوفا شوند.

او اشتباه نمی‌کند چرا که عناوینی مانند Hollow Knight، Celeste، Cuphead، A Way Out و… با جود گیم‌پلی و گرافیک متفاوت توانستند موفق ظاهر شوند که علت آن حمایت و تبلیغات خوب از این بازی‌ها بود. توجه به توسعه دهنگان مستقل واقعا خوب است چرا که می‌توانند عناوین جدیدی بسازند که تجربه متفاوتی به پلیرها می‌دهد و این خوشحال‌کننده است که شخصی مثل Yoshida در مورد مهم بودن حمایت از این تیم‌های کوچک صحبت می‌کنند.

امیر تقی زاده

امیر تقی زاده

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

10 + یازده =