اخبار بازی

اندازه نقشه بازی Assassin’s Creed Odyssey مشخص شد

اندازه نقشه بازی Assassin’s Creed Odyssey

وی جی مگ: بازی Assassin’s Creed Odyssey در حال تبدیل شدن به بزرگترین بازی این سری است. برای اولین بار در این سری می‌توانید یک شخصیت را برای بازی کردن انتخاب کنید. یکی از این شصخیت‌ها مذکر و نام آن Alexios است و دیگری شخصیت مونث با نام Kassandra است. این تصمیم با شماست تا راه خود را قبل از تشکیل انجمن برداری انتخاب کنید.

به گزارش وی جی مگ، قابلیت‌های جدیدی به همراه نوع جدید مبارزه به بازی اضافه شده است و همچنین مکانیک‌های گیم‌پلی ارتقا یافته است. ماجراجویی هر کس در این بازی می‌تواند متفاوت باشد. Scott Phillips کاگردان بازی، طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Gamingbolt به بعضی از سوالات آن‌ها پاسخ داده است.

Assassin’s Creed Origins تحول بزرگی در این سری بود و برجسته‌ترین تغییر آن سیستم مبارزه کاملا اصلاح شده آن است. آیا Odyssy قرار است تغییرات بیشتری در سیستم مبارزه ایجاد کند؟

بله. ما تغییراتی در سیستم مبارزه این بازی انجام داده‌ایم و قابلیت‌های ویژه‌ای به بازی اضافه کرده‌ایم. حدود 30 قابلیت جدید به بازی اضافه شده است پس هر پلیر قرار است روش بازی خود را داشته باشد. همچنین چندین اسلحه و ابزار متفاوت در بازی وجود دارد. سیستم مبارزه در این بازی بسیار پیشرفت کرده است به همین دلیل ما NPCهای بازی را قو‌ی‌تر و باهوش‌تر کرده‌ایم تا چالش‌های جدیدی برای پلیر به وجود آید که چالش‌های آن‌ها شامل 50 سطح است.

آیا چیزی نسبت به نسخه‌های اصلی بازی Assassin’s Creed در Odyssey به جز مبارزه‌ها تغییر کرده است؟

بزرگترین تغییر ما انقلاب در نوع روایت داستان است. نوع روایت داستان این بار تعاملی‌تر و پویاتر است. دیالوگ‌هایی در بازی وجود دارد که پلیر در این دیالوگ‌ها تصمیم گیرنده است. پس شما در طی بازی تصمیم می‌گیرید که نقش بد و یا نقش خوب را بازی کنید همچنین می‌توانید میانه‌رو باشید. می‌خواهید دروغ بگوید، خیانت کنید، بدزدید و بکشید؟ تمام این کارها روی دنیای بازی و داستان آن تاثیرگذار است پس تصمیم‌های شما روی کارکتر بازی نیز تاثیر می‌گذارد و تجربه متفاوتی از بازی Odyssey به شما خواهد داد.

انتخاب یونان برای روایت داستان بازی Odyssey، یک انتخاب خوب بود و آیا این انتخاب به دلیل این است که بخش اکتشاف بازی گسترش پیدا می‌کند؟ آیا می‌توانیم انتظار مود اکتشاف را داشته باشیم؟

فعلا قرار نیست در مورد اکتشافات بازی و صحبت کنیم. از زمان توسعه بازی، قابلیت اکتشاف در آن مد نظر ما بوده است و این چیزی است که در هسته بازی وجود دارد.

چه مقدار از تمرکز بازی روی دنیای مدرن و Abstergo در بخش داستانی خواهد بود؟ داستان دنیای مدرن به مرور زمان از اهمیت کمتری برخوردار شده است. آیا می‌توانیم از بازی انتظار این را داشته باشیم تا به دنیای مدرن نیز توجه کند؟ آیا Ubisoft نقشه‌ای برای دنیای مدرن دارد؟

داستان دنیای مدرن نیز روایت خواهد شد ولی نمی‌خواهیم اطلاعاتی در مورد چگونگی آن بدهیم. ولی می‌توانم بگویم که ارتباط قوی با دنیای مدرن وجود خواهد داشت.

تنوع Quest در این بازی چیزی است که اغلب مورد انتقاد مردم قرار می‌گیرد. آیا تغییراتی در این بازی انجام می‌گیرد و سازندگان نقشه‌ای برای این مشکل دارند؟

من فکر می‌کنم که با اضافه کردن تصمیم‌گیری، بهبود بزرگی در بازی ایجاد کرده‌ایم. با دادن حق انتخاب به پلیرها به آن‌ها این قابلت‌را داده‌ایم تا بازی را به سبک خود و متفاوت بازی کنند. تجربه بسیار متفاوتی در این بازی وجود خواهد داشت و همانطور که گفتم این بازی تعاملی‌تر و پویاتر است.

نقشه Odyssey چقدر بزرگ است؟ Origins نقشه خیلی بزرگی داشت. آیا نقشه این بازی نیز به بزرگی آن خواهد بود یا کوچک‌تر است؟

در کل نقشه این بازی بزرگتر است. بزرگترین نقشه‌ای که ما برای این سری ساخته‌ایم. دریای بسیار بزرگی در بازی وجود دارد چرا که کشتی‌رانی به بازی برگشته است. پس جاهای زیادی برای اکتشاف وجود دارد چه روی خشکی چه روی آب. این نقشه بزرگ با محتواهای زیادی پر شده که شامل مکان‌هایی برای اکتشاف، پیدا کردن مردم جدید، داستان‌هایی برای تجربه و Quest های جدید است.

چه چیزی باعث شد تا شما یونان باستان را انتخاب کنید؟ آیا نقشه قبلی شما همین بود یا جاهای دیگری هم مدنظر شما بود؟ اگر جواب شما مثبت است توضیحاتی در مورد آن مکان‌ها بدهید.

وقتی که به فکر یونان افتادیم شروع به تحقیق کردیم که چه چیزهایی در مورد یونان جالب است و چه زمانی برای این بازی مناسب است. یونان یک جای بسیار متنوع با مکان‌های زیبا است.

هشت نوع زیست بوم متنوع در بازی وجود دارد. کوه‌های آتشفشانی، دامنه‌های کوه‌ها با برف، زیر دریا و جزیره‌ای که در E3 2018 نشان دادیم. پس در ظاهر تنوع زیادی داریم و همچنین زمان جنگ است. پس جنگ را هم در بازی به همراه علم، هنر و نوشته‌ها داریم. روایت داستان در یونان پر از چیز‌های متنوع است.

آیا می‌توانید توضیحاتی در مورد سیستم پیشرفت و RPG بازی بدهید؟

این بازی را بر اساس بازی Origins ساخته‌ایم. 50 سطح قابل پیشرفت در بازی وجود دارد. وقتی شما دشمنان را می‌کشید و به روش خاصی دشمان را پای در می‌آورید، امتیاز تجربه کسب می‌کنید. وقتی که مکان‌هایی را کشف می‌کنید یا آن‌ها را کامل می‌کتید و یا quest ها را به اتمام می‌رسانید امتیاز تجربه بیشتری به دست می‌آورید و وقتی امتیاز بیشتری به دست می‌آورید سطح شما بالاترمی‌رود و در سطح‌های بالاتر به توانایی‌های بیشتری دست خواهید یافت و این توانایی‌ها روش بازی شما را عوض می‌کنند پس مداوم در حال پیشرفت هستید.

حتی دنیای بازی نیز در برابر شما واکنش نشان می‌دهد پس می‌توانید مداوم در بازی پیشرفت کنید ولی با چالش‌های جدید نیز رو به رو خواهید شد. در بازی بعضی وقت‌ها این احساس را خواهید داشت که جلو هستید و ناگهان احساس می‌کنید که عقب مانده‌اید ولی بازی همیشه جذاب است.

آیا داستان Odyssey به داستان Origins مربوط است؟ و آیا Ubisoft نقشه‌ای برای سری Assassin’s Creed دارد؟

این بازی به طور مستقیم به داستان Origins متصل نیست. داستان این بازی 400 سال قبل از Origins  است. در آن زمان هنوز انجمن برادری ساخته نشده است که به ما اجازه می‌دهد تا روی تصمیم‌گیری‌ها تمرکز کنیم. شما در انجمن Assassin ها نیستید و فرقه خود را دارید که به دست خود شما ساخته شده است. دنیا نیز به رفتار شما پاسخ می‌دهد اگر کسی را به قتل برسانید، دروغ بگویید و یا دزدی کنید، در بازی مزدورانی به شما حمله خواهند کرد و شما احساس می‌کنید که این‌ها به خاطر کار‌های بدی است که انجام داده‌اید. پس بعله تصمیم‌های شما بسیار تاثیرگذار است. آیا ما داستانی در روزهای مدرن خواهیم داشت؟ بعله و ما این فلسفه را ادامه می‌دهیم «نظم علیه هرج و مرج». این ساختار همیشه در سری Assassin’s Creed وجود داشته است. چیزهای بیشتری برای طرفداران این سری وجود خواهد داشت. به نظرم مردمی که درگیر بازی می‌شوند و سری Assassin’s Creed  را دوست دارند، عاشق Odyssey می‌شوند.

این بازی قرار است از قدرت کنسول Xbox One X استفاده کند. پلیرها باید انتظار چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟ آیا این ویژگی‌ها وضوح تصویر 4K و نرخ فریم 60 است؟

صادقانه بگویم، جواب این سوال را نمی‌دانم.

نرخ فریم و وضوح تصویر کنسول PS4 Pro چگونه خواهد بود؟

من این نسخه را سه هفته پیش در خانه بازی کردم و بسیار زیبا است. می‌خواهم بگویم که این بازی، زیباترین Assassin’s Creed تا به امروز است. و من با بقیه موافقم که این بازی واقعا زیبا است.

بازی روی نسخه‌های اصلی PS4 و Xbox One چگونه است؟ در مورد وضوح تصویر و نرخ فریم آن‌ها بگویید.

ما نرخ فریمی را در نظر داریم تا برای همه پلتفرم‌ها بدون مشکل اجرا شود.

آیا نقشه‌ای برای عرضه این بازی برای کنسول Nintendo Switch دارید؟ اگر نه، علت را توضیح دهید.

نه و من نمی‌دانم. به عنوان کارگردان بازی نمی‌توانم به این سوال پاسخی بدهم. من در مورد پلتفرم‌های بازی تصمیم نمی‌گیرم.

نسل بعدی کنسول‌ها دیر یا زود می‌‌آیند. از دید یک توسعه دهنده، بزرگترین انتظار شما از نسل بعدی Play Station و Xbox چیست؟

از همه چیز باید بیشتر باشد. به نظر من ویژگی‌های متصل به هم مهم‌تر می‌شوند چرا که گیمرها به قابلیت‌های آنلاین علاقه بیشتری نشان می‌دهند و می‌خواهند با دوستان خود در ارتباط باشند. دکمه Share و چیزهایی مانند آن بیشتر می‌شوند و همینطور بسیار مهم‌تر. به همین دلیل چیزهایی مانند Photo mode به Assassin’s Creed Odyssey برمی‌گردنند. ما می‌خواهیم با جامعه در ارتباط باشیم و امیدواریم که پلتفرم‌های آینده این کار را آسان‌تر کنند.

بازی Assassin’ Creed Odyssey در تاریخ 5 اکتبر 2018 برای پلتفرم‌های PC، PS4 و Xbox one منتشر خواهد شد.

امیر تقی زاده

امیر تقی زاده

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سیزده − دو =