اخبار بازی

ایجاد تغییرات اساسی در نقدهای Steam

ایجاد تغییرات اساسی در نقدهای Steam

وی جی مگ: ظاهرا کمپانی Valve ذر هر هفته تغییراتی را در Steam اعمال می‌کند اما اکنون اعلام شده که قرار است در سیستم نقدهای Steam تغییرات اساسی ایجاد شود. به طوری که Review Bombing یا هجوم نقدهای منفی از سوی کاربران از این سیستم حذف شده و دیگر در نمرات کلی نقدهای کاربران تاثیری نخواهد داشت.

به گزارش وی جی مگ، این فرایتد باعث می‌شود انتقاداتی که به واسطه مسائلی هم‌چون سیاسیت‌های DRM و EULA (توافق‌نامه بین تولیدکننده نرم‌افزار و کاربر) بر بازی‌ها وارد می‌شود برچیده شوند و بر امتیاز کلی بازی‌ها تاثیری نداشته باشد. تیم توسعه Valve با انتشار بیانیه‌ای در Steam Blog به صورت واضح از ایجاد تغییرات اساسی در نقدهای Steam خبر داد و اعلام کرد «از این پس Steam هجوم نقدهای منفی که به صورت آف‌تاپیک یا غیرمرتبط با محصول به آن داده می‌شود را شناسایی کرده و آن را از امتیاز کلی حذف می‌کند.»

به نسبت راه‌حل‌های قبلی این اقدامی منصفانه از سوی Valve به شمار می‌آید. آخرین تغییری که اعمال شده بود به سپتامبر 2017 باز می‌گشت که طی آن Valve سیستمی را معرفی کرد که به واسطه آن کاربران می‌توانستند نقدهای مثبت و منفی ترنده شده را مشاهده کنند. اگرچه نقدها هم‌چنان روی امتیاز کاربران تاثیر می‌گذاشتند اما کاربران به راحتی می‌توانستند متوجه شوند که آیا یک بازی در مسیر درستی ترنده شده، یا به سوژه جنجالی تبدیل شده و یا ایجاد تغییرات و انتشار به‌روزرسانی به طور منفی روی بازی تاثیر گذاشته است. اگرچه تغییرات جدید نمودار کلی قبلی را حفظ می‌کند اما تنظمات پیش‌فرض جدید به صورت کامل هجوم نقدهای منفی را از متوسط امتیاز کابران حذف می‌کند.

برای مثال هنگامی که جنجال‌های اخیر پیرامون Metro Exodus به وجود آمد و ناشر بازی خرید و پیش‌خرید آن را از Steam متوقف کرد بسیاری از کابران به عناوین قبلی این مجموعه هم‌چون Metro 2033 Redux هجوم بردند و با انتشار نقدهای منفی برای آن، متوسط امتیاز آن از پایین آوردند به طوری که برچسب کیفی آن از “اکثرا مثبت” به “غالبا مثبت” نزول پیدا کرد.

در سیستم جدید دیگر چنین چیزی به وقوع نمی‌پیوندد. اگرچه نقدها برای مطالعه در دسترس قرار می‌گیرند و خطوط نمودارها نیز هم‌چنان وجود خواهند داشت سیستم جدید ابزاری را به کار می‌گیرد که طی آن هرگونه فعالیت غیرمعمول را شناسایی کرده و به تیم حاضر در Valve هشدار می‌دهد تا آن‌ها موضوع و نقدها را پیگیری و به طور کلی موضوع را ارزیابی نمایند. در صورتی که این نقدها آف‌تاپیک و غیرمرتبط تشخیص داده شوند برای مدتی از محاسبه در متوسط امتیاز کاربران خارج می‌شوند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

2 × 5 =