اخبار بازی

بازی‌های خشن در المپیک حضور نخواهند داشت

بازی‌های خشن در المپیک حضور نخواهند داشت

وی جی مگ: موضوع احتمال وجود بازی‌های ویدیویی Esports در المپیک 2024 پاریس بسیار هیجان‌انگیز است اما اگر به حضور بازی‌‌هایی چون Call of Duty و Overwatch دل خوش کرده‌اید باید بدانید بازی‌های خشن در المپیک جایی نخواهند داشت.

به گزارش وی جی مگ، در اکتبر سال گذشته بود که کمیته بین‌الملی المپیک (IOC) اظهار کرده بود «عناوین رقابتی Esports می‌توانند به عنوان فعالیت‌های ورزشی در نظر گرفته شوند.» با این اظهار نظر احتمال حضور بازی‌های رقابتی در مسابقات المپیک در نظر گرفته می‌شد. اما هنگامی که شرکت AliSports برای برخورداری از حق اسپانسری عناوین رقابتی در المپیک با IOC وارد مذاکره شد متوجه شد که بازی‌های خشن بخشی از این برنامه نخواهند بود.

آقای Zhang Dazhongin رییس شرکت AliSports در این خصوص توضیح داد «در ارتباطات خود با IOC ما توانستیم به درک بهتری از ارزش‌های آن‌ها برسیم و اینکه این سازمان تنها صلح را در مسابقات خود تبلیغ می‌کند. به همین دلیل است که تنها بازی‌های رقابتی Esports شامل مسابقات الپیک می‌شوند. بنابراین ما نیز تمرکز خود را روی عناوینی خواهیم گذاشت که تنها به رقابت مربوط باشند و و بازی‌های خشونت‌آمیز بخشی از این ماجرا نخواهند بود.»

این خبرها چند ماه پس از سخنان رییس سازمان IOC آقای Thomas Bach به اشتراک گذاشته شد که در خصوص بازی‌های خشن اظهارنظر کرده بود. « ما نمی‌خواهیم در این مسابقات مواردی چون تبعیض و خشونت را به نمایش گذاشته و تبلیغ کنیم و تنها صلح را به نمایش خواهیم گذاشت. این موضوع با بازی‌های ویدیویی چندان منطبق نیست که عموما در ارتباط با خشونت، کشتار و انفجار هستند و باید در مسیری دیگر قرار بگیرند. بنابراین اگر شخصی با تجربه فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی به صورت مجازی در حال رقابت با دیگران است این موضوع مورد توجه ما خواهد بود.»

منبع: Cogconnected.com

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دو × 2 =