اخبار بازی

بالاخره استودیو Guerrilla Games به دروغ تبلیغاتی Killzone 2 اعتراف کرد

بالاخره استودیو Guerrilla Games به دروغ تبلیغاتی Killzone 2 اعتراف کرد

قبل از اینکه بحث پرداخت درون برنامه‌ای، Loot Box و … بسیار داغ باشد، بحث‌های موجود در دنیای بازی به گونه‌ای دیگر دنبال می‌شد. تریلر معرفی Killzone 2 در E3 2005 را به یاد دارید؟ یکی از بحث‌هایی که حتی تا مدت‌ها بعد از عرضه نسخه اصلی نیز در مورد این تریلر ادامه پیدا کرد این بود که آیا تریلر از پیش رندر شده بود یا در حال اجرا روی PS3 بود؟

این بحث‌ها مدت‌ها ادامه پیدا کرد و هیچگاه نیز مشخص نشد که آیا این تریلر از پیش رندر شده بود یا خیر. حالا بیش از 12 سال بعد از نمایش آن تریلر Guerrilla Games به حقیقی نبودن این تریلر اعتراف کرد. اگر منصف باشیم، Guerrilla این تریلر را برای مصرف داخلی استودیو ساخته بود و از آن به عنوان Target Render (گرافیکی که در نهایت بازی باید نزدیک به آن باشد.) یاد کردند. آنها اطلاعی نداشتند که سونی می‌خواهد این تریلر غیر واقعی را به صورت رسمی در E3 برای تبلیغ PS3 به نمایش بگذارد.

در واقع Killzone 2 در ابتدا برای ساخت روی PS2 در نظر گرفته شده بود اما این باعث نشد که سونی تریلر مورد نظر را در E3 برای تبلیغ PS3 به نمایش نگذارد. تهیه کننده بازی Angie Smets در صحبت با NoClip گفت:« ما هم در خانه به تماشای E3 2005 نشسته بودیم و با نمایش تریلر مذکور ناگهان گفتیم نه! چه اتفاقی رخ داد؟ او چه چیزی گفت؟ نه این حرف‌ها حقیقت ندارد. بعد از آن نیز ما فکر کردیم که خب همه می‌دانند که این تریلر از قبل رندر شده و کسی آن را باور نمی‌کند، گرچه با مراجعه به فروم‌های اینترنتی فهمیدیم که بسیاری از گیمر‌ها این ویدیو را باور کرده بودند.»

البته همه می‌دانیم که تیم سازنده توانست کار بسیار خوبی از لحاظ گرافیکی با Killzone 2 انجام دهد و در برخی موارد حتی از Target Render نیز بهتر باشد. امروز Guerrilla Games یکی از پیشرفته‌ترین تیم‌ها در زمینه تکنیکی در صنعت بازی است و همیشه سعی می‌کند که باز هم پیشرفت کند و موتور Decima دلیل بسیار محکمی برای این پیشرفت است.

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

4 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

13 − هشت =

      • ۲۰۲۰ هم همچین دور نیستا،دوسال دیگس داداش،آخه تو یوتوب فیلم زیاد هست درباره پلی استیشن نسل بعد و این حرفا گفتم شاید خبریه،ولی به شخصه با این قضیه کنسولای بین نسلی اصلا حال نکردم،کاش همون ۲۰۲۰ که تی وی های ۴کی همه گیرمیشه معرفی مییشد و با قدرت بیشتر نه ک بخوان دو روز دیک عین گوشی ها هر سال یکی بدن بیرون بعد یه سری قابلیت هارو فقط رو کنسول جدید بیارن تا ملت مجبور شن بخرن،کاش صنعت گیمو مث بقیه صنعتا بخاطر پول بیشتر به گند نکشن

  • من هنوز هم ميگم horizon zero down 2 نسل بعد مياد-اينا الان خيلى رفتن تو فاز كيلزون-احتمالا چيزى در دست ساخت دارن