اخبار بازی

با 1.6 میلیارد دلار CD Projekt در میان با ارزش‌ترین کمپانی‌های لهستان قرار گرفت

چند سال گذشته به بهترین شکل ممکن برای کمپانی CD Projekt که در اصل مالک سازنده Witcher یعنی استودیو CD Projekt Red و فروشگاه GOG است، سپری شده است. این کمپانی سهام خود را در سال 2015 با ارزش 4.18 دلار برای هر سهم عرضه کرد و با اتمام سال 2016 و پشت سر گذاشتن ماه‌های ابتدایی سال 2017 ارزش هر سهم این شرکت به 17.20 دلار رسیده است.

با توجه به اطلاعات به دست آمده حالا ارزش کلی سهام CD Projekt به 1.6 میلیارد دلار رسیده است. هرچند به ظاهر مستقل این کمپانی چنین ارقامی شباهت ندارد اما باید به این مسئله اشاره کرد که در حال حاضر CD Projekt تبدیل به یکی از با‌ارزش‌ترین شرکت‌های لهستان شده. برای مقایسه کافی است بدانید که ارزش کل سهام کپکام چیزی در حدود 1.38 میلیارد دلار است.

تابستان گذشته مسئولین کمپانی لهستانی اعلام کرده بودند که ارزش کل سهامشان به یک میلیارد دلار رسیده است و وبسایت گاماسوترا اعتقاد دارد که عملکرد درخشان Witcher 3 و بسته‌های قابل دانلود آن باعث شده که در این مدت کوتاه شاهد افزایش ارزش CD Projekt باشیم. یکی دیگر از دلایل این موضوع مربوط به فروشگاه GOG می‌شود که در زمینه عرضه بازی‌های PC فعالیت می‌کند.

برای مقایسه بد نیست به ارزش کل سهام تعدادی از کمپانی حاضر در صنعت بازی نگاه کنیم:

کونامی: 5.89 میلیارد دلار

اسکوئر انیکس: 3.52 میلیارد دلار

اکتیویژن بلیزارد: 40.38 میلیارد دلار

هرچند مقایسه این آخری با CD Projekt خیلی منصفانه نیست اما باید به این مسئله اشاره کرد که در حال حاضر این استودیو بازیساز ارزش سهام بیشتری از کمپانی تائوران پولسکا انرژیا دارد که مالک تعداد زیادی شرکت بوده و در زمینه انرژی، تولید دستگاه‌های گرمایشی، پخش و معادن زغال سنگ فعالیت می‌کند و بیش از 25 هزار کارمند دارد. اگر Cyberpunk 2077 در سال‌های آینده عملکرد خوبی از خود به نمایش در آورد، می‌توان انتظار داشت که ارزش کلی CD Projekt حتی از Square Enix هم بیشتر شود.

 

منبع

 

 

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

15 − 13 =