اخبار بازی

برای پردازش گرافیکی Wolfenstein 2 و Far Cry 5 از تکنولوژی جدید استفاده شده است

برای پردازش گرافیکی Wolfenstein 2 و Far Cry 5 از تکنولوژی جدید استفاده شده است

اگر بخواهیم بر اساس عکس‌هایی که تا کنون از 2 بازی Far Cry 5 و Wolfenstein II: The New Colossus منتشر شده اند قضاوت کنیم، این بازی‌ها فوق‌العاده اند. و منظور ما صرفاً بحث گیم‌پلی نیست و اینکه این بازی‌ها مثل نسخه‌های قبلی خود بازی‌های فوق العاده‌ای خواهند بود بلکه بخش گرافیکی آن‌ها نیز عالی به نظر می‌رسد و دلیلی نیز پشت آن است. اکنون به صورت رسمی اعلام شده است که این بازی ها از تکنولوژی ای با نام Rapid Packed Math استفاده می‌کنند.

بازی Wolfenstein II: The New Colossus در نسخه PC از تکنولوژی های DirectX 12/Vulkan, Async Compute, و Shader Intrinsics پشتیبانی خواهد کرد همان‌طور که قبلاً نیز می‌دانستیم اما حالا رسماً اعلام شده است که این بازی و همچنین بازی Far Cry 5 از تکنولوژی Rapid Packed Math نیز استفاده می‌کنند که آن‌ها را جزو اولین بازی ها با این قابلیت قرار می‌دهد.

بازی Wolfenstein II: The New Colossus اواخر امسال برای PS4 , Xbox One و PC عرضه خواهد شد.

منبع

امید بصیری

امید بصیری

5 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

7 + بیست =

  • یک مساله مهم دیگه که در فارکرای پریمال و یکسری بازیهای دیگه وجود داشت، استفاده و بار زیادی که به تک هسته ها در CPU وارد میکردن. واین برای اینتل برتری ایجاد کرده بود. امیدوارم در بازیهایی که در آینده میبینیم بخصوص فارکرای جدید، بهتر و بهینه تر از تمام رشته های موجود در CPU استفاده بشه. اونوقت AMD با CPU های سری Rayzen خودش بخصوص Threadreaper که اخیرا معرفی کرده و با توجه به قیمت خیلی خوب این سری CPU تا زمانی که اینتل پاسخ اونها رو نده برد خوبی رو بدست آورده و دوباره بخشی از بازار رو نصیب خودش میکنه و این رقابت یعنی قیمت بهتر برای مشتری. البته امیدوارم این تحلیل تو بازار ایران هم صادق باشه. 😀

    • به صورت خلاصه میشه گفت که RPM به پردازنده گرافیکی اجازه میده که یه سری وظایف خاص و به صورت FP16 پردازش کرده و هم دو برابر سرعت معمول FP32 رو به دست بیاره هم اینکه فضای حافظه کمتری اشغال میکنه تا برای انجام بقیه وظایف حافظه بیشتری موجود باشه.
      معماری Vega از پردازنده‌های گرافیکی AMD این تکنولوژی و استفاده میکنه و البته PS4 Pro هم از این قابلیت پشتیبانی میکنه.
      میگن که به واسطه این موضوع و البته پشتیبانی بازی‌ها که در حال حاضر به ولف و فکر کنم فار کرای خلاصه میشه، پردازنده‌های AMD از لحاظ سرعت و عملکرد از Nvidia جلو میوفته

      • که اینطور، جالب اینکه یادمه چندسال پیش AMD بدقلق ترین پردازنده هارو برای بازی عرضه میکرد!