اخبار بازی

برنامه Platinum Games برای ساخت و نشر یک بازی جدید

برنامه Platinum Games برای ساخت و نشر یک بازی جدید

استودیوی Platinum Games در طول 11 سال گذشته، فعالیت‌های متفاوتی داشته که بسیاری از آنها توسط گیمر‌ها و منتقدان مورد توجه قرار گرفته است. گرچه تقریبا تمام این بازی‌ها توسط شرکت های دیگری منتشر شده‌اند. این استودیو سابقه ساخت IPهای معرف شرکت‌های دیگر را نیز در کارنامه دارد.

در صحبت با GameInformer، رئیس بخش ساخت و تهیه کننده بازی‌های این استودیو Atsushi Inaba اعلام کرد که آنها می‌خواهند یک IP جدید بسازند و وظیفه نشر این بازی را نیز خودشان بر عهده خواهند گرفت. قطعا این تجربه جدیدی برای Platinum Games خواهد بود چون آثار بزرگ آنها مثل Bayonetta نیز توسط نینتندو منتشر می‌شود. این استودیو هیچوقت به صورت کامل پروژه خودشان را کنترل نکردند.

Inaba در صحبت‌های خودش اشاره کرد که این استودیو در طول فعالیت خود IPهای جدید زیادی را برای شرکت‌های دیگری طراحی و ساخته است. Inaba در ادامه گفت:« مار سال گذشته از طراحان خودمان خواستیم تا تمام ایده‌های خود را برای ساخت بازی به ما ارائه کنند و تا به امروز بیش از 70 طرح از افراد مختلف به دستمان رسیده است.» بر اساس صحبت‌ها به نظر می‌رسد که IP در درست ساخت با تیمی حدود 20 نفر ساخته خواهد شد و چیزی بین یک بازی مستقل و یک عنوان بزرگ و AAA خواهد بود. Inaba اشاره کرد که بودجه این پروژه بیشتر از 10 میلیون دلار نیست چون آنها به عنوان یک استودیو مستقل بیشتر از این نمی‌توانند هزینه کنند. Ianaba در آخر تاکید کرد که این استودیو به ساخت بازی‌های AAA همراه با ناشر‌های دیگر ادامه خواهد داد تا استودیو از لحاظ مالی دارای گردش باشد و آنها در نهایت بتوانند ریسک ساخت و انتشار IP جدید را انجام دهند. در حال حاضر می‌دانیم که این استودیو Bayonetta 3 را برای Switch در حال ساخت دارد که توسط Nintendo منتشر خواهد شد.

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

2 × یک =