اخبار بازی

بهبود عملکرد سخت‌افزاری Nintendo Switch با به‌روزرسانی جدید

بهبود عملکرد سخت‌افزاری Nintendo Switch با به‌روزرسانی جدید

وی جی مگ: به‌روزرسانی فریمور 8.0.0 هفته گذشته برای کنسول Switch منتشر شد و قابلیت‌هایی نظیر مرتب‌سازی برنامه‌ها و انتقال فایل‌های ذخیره به یک دستگاه دیگر را به این پلتفرم هیبریدی اضافه می‌کرد. با این حال اضافه شدن حالت Boost Mode و بهبود عملکرد سخت‌افزاری Nintendo Switch موردی بود که پیش از انتشار این به‌روزرسانی توسط نینتندو به آن اشاره‌ای نشده بود.

به گزارش وی جی مگ، به دنبال انتشار به‌روزرسانی فریمور جدید، مخاطبان و کاربران اقدام به جستجو برای یافتن قابلیت‌های جدید اضافه شده به این کنسول بودند. در همین حال یکی از کاربران گروه‌ معروف Retroarch در دیسکورد به اضافه شدن حالت Boost Mode اشاره کرد. در واقع این حالت به Switch اجازه می‌دهد CPU با استفاده از قابلیت اورکلاک به فرکانس 1.75GHz دست پیدا کند که پرش بزرگ و قابل توجهی از سرعت 1GHz به شمار می‌رود. بهبود عملکرد سخت‌افزاری Nintendo Switch هنگامی بیشتر نمایان شد که به‌روزرسانی جدید برای دو بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Super Mario Odyssey عرضه شدند. هنگامی که این به‌روزرسانی‌های جدید روی دو بازی نصب شدند بازی‌ها با سرعت بیشتری بارگذاری می‌شدند.

براساس تجربه به اشتراک گذاشته شده توسط وبسایت GBATemp، به لطف به‌روزرسانی فریمور جدید بارگذاری اطلاعات و داده‌ها بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. این بازی‌ها در هنگام بخش بارگذاری با اورکلاک کردن CPU فرکانس آن را به 1.75GHz افزایش می‌دهند و زمانی که بارگذاری آن قسمت از بازی انجام می‌شود به فرکانس 1GHz بازمی‌گردند. هم‌چنین به گفته یکی از کاربران بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild با تغییرات قابل ملاحظه‌ای همراه شد که این تغییرات به شرح زیر است:

  • بارگذاری فایل ذخیره از 31 ثانیه به 21 ثانیه تقلیل یافت
  • زمان Fast Travel از 19 ثانیه به 11 ثانیه کاهش پیدا کرد
  • ورود به معبد به جای 10 ثانیه، 7 ثانیه به طول می‌انجامد

این تغییرات بسیار قابل توجه بوده و باید دید تاثیر قابلیت Boost Mode در بازی‌های دیگر به چه شکلی مشاهده خواهد شد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج × دو =