اخبار بازی

به گفته Hideo Kojima بازی Death Stranding واکنشی به ترامپ و برگزیت است

به گفته Hideo Kojima بازی Death Stranding واکنشی به ترامپ و برگزیت است

شاید بدترین خبری که می توان این روزها شنید درگیر شدن دنیای بازی و سیاست است. این مساله همانند فوتبال می تواند عواقب جالبی نداشته باشد. ولی اگر خوب نگاه کنیم خواهیم دید که دنیای بازی از همان ابتدای شروع و بلوغ با سیاست اجین و همتراز بوده. از این رو اصلا نباید نگرانی ای برای این موضوع داشته باشیم. این در حالیست که در نمایشگاه Blizzcon 2019 شاهد معترضین به کشور چین برای تعرض به هنگ کنگ بودیم و شعاد Free Hong Kong را حتی در مصاحبه های مستقیم نیز می شنیدیم و حالا نیز به گفته Hideo Kojima بازی Death Stranding واکنشی به ترامپ و برگزیت است.

وی جی مگ: هیدئو کوجیما کارگردان بازی Death Stranding در مصابه ای با رادیو BBC 1 گفته که ” در امروز به واسطه اینترنت بیش تر از گذشته ارتباط وجود دارد و ارتباطات باعث می شود مردم بیشتر ازقبل به همدیگر تعرض و حمله کنند. و این مطلبی بوده که کوجیما در بازی جدیدش خواسته به آن بپردازد که مردم باید بیشتر به ارتباطات و رفتارهایش فکر کنند.

کوجیما در این مصاحبه پا را فراتر گذاشته و مسائل سیاسی را نیز وارد این قضیه کرده. سیاستهای انگلستان و آمریکا را نیز نقد کرده:

رئیس جمهور آمریکا ترامپ را نگاه کنید. او دستور داده یک دیوار بسازند. بعد انگلستان را نگاه کنید. برگزیت و جنجان آن هنوز پابرجاست. دیوارهای زیادی در دنیا وجود دارد که باعث می شود مردمان دنیا فقط به خودشان فکر کنند و نه چیز دیگر. دنیای امروز دنیای خودخواهی و فردگرایی و منم منم هاست.

اشاره کوجیما به نقش اول بازی Death Stranding یعنی Sam Porter با بازی Norman Reedus است که با حمل و رساندن بسته هایی به نقاط کور و خارج از دسترسی در بازی سعی در اتحاد و از بین بردن این فردگرایی و خودخواهی را دارد. و وضعیت دنیای امروز را به طور کلی نقض می کند و زیر سوال می برد. در ادامه کوجیما در مورد اینکه بازیها به طور کلی فردگرایی و تنها بودن را القا می کنند نیز این جواب را داد که:

شاید با خود بگویید بسیاری هستند که به صورت تنها و در اتاق خود می نشینند و بازی را انجام میدهند و هیچ تعاملی با دنیای بیرون و اتفاقات آن ندارند. باید بگویم که هدف این بازی همین بوده که به همه آن گیمرها بگوید شما تنها نیستید و انسانهای بی شماری در دنیا وجود دارند که دوست داشتنی هستند و همانند شما فکر می‌کنند. کسانی که احساسات دارند و دقیقا همانند شما دنیا را احساس می کنند. دقیقا این حسی ست که دوست دارم هنگام انجام بازی DS به گیمرها دست بدهد.

بازی Death Stranding در حال حاضر با متای 84 از 74 نقد روی کنسول PS4، در شرایط بسیار خوبی به سر می برد و نگاه کلی منتقدین به این بازی بسیار خوب بوده. این بازی در تابستان 2020 برای PC نیز عرضه می شود. آیا با سخنان کوجیما در مورد بازی اش و انگیزه های او موافقید؟

تحریریه وی جی مگ

تحریریه وی جی مگ

6 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

17 + 12 =