اخبار بازی

تحسین سازندگان DOOM از ابزار ساخت بازی برای Nintendo Switch

تحسین سازندگان DOOM از ابزار ساخت بازی برای Nintendo Switch

یکی از بازی‌هایی که با معرفی آن تقریبا همگان را متعجب کرد، DOOM ساخته بتسدا و id Software بود که به نوعی Reboot این سری محسوب می‌شود.

تعجب برانگیز بودن این معرفی از این جهت بود که DOOM یک بازی تکنیکی از لحاظ گرافیکی به شمار می‌رود و تقریبا به سخت‌افزار قدرتمندی برای اجرا نیاز دارد. این در حالی است که ضعیف‌تر بودن Nintendo Switch نسبت به Xbox One و PS4 امری ثابت شده‌ است. در هر صورت عرضه این بازی برای کنسول جدید نینتندو مورد تایید قرار گرفته است. کارگردان طراحی و توسعه تیم Panic Button، استودیویی که وظیفه پورت این بازی را برای Nintendo Switch برعهده دارد، به تازگی در مورد DOOM با GamesRadar صحبت کرده است.

در این مصاحبه Adam Creighto گفت:« ما سابقه زیادی در طراحی بازی برای پلتفرم‌های نینتندو داریم و به نظرم ابزار ساخت بازی برای Nintendo Switch بسیار بهتر از نسل‌های گذشته است. این ابزار با استفاده از Visual Studio ساخته شدند و قدرت دیباگ کردن کد‌ها را از این طریق به سازندگان می‌دهد که قابلیت بسیار خوبی است.» او همچنین اشاره کرد که نینتندو معمولا در بازه‌های زمانی کوتاه این ابزار را به‌روزرسانی کرده و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه می‌کند که آنها این کار را بسیار تحسین می‌کنند. با توجه به ابزار در دسترس قرار گرفته Creighto اعلام کرد که پورت DOOM برای Nintendo Switch کار چندان دشواری نیست.

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نه − هفت =