اخبار بازی

تحلیل‌گران: احتمال کاهش استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای در بازی‌ها وجود دارد

تحلیل‌گران: احتمال کاهش استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای در بازی‌ها وجود دارد

وی جی مگ: پرداخت درون برنامه‌ای و لوت‌باکس و نارضایتی گیمرها از آن، مهم‌ترین و پرحاشیه‌ترین موضوع صنعت ویدیوگیم در سال گذشته بود. Middle-Earth: Shadow of Mordor و Forza Motorsport 7 یکی از بزرگ‌ترین بازی‌هایی بودند که از لوت‌باکس و سیستم pay to win استفاده می‌کردند اما بدون شک نحوه استفاده این سیستم توسط Star Wars Battlefront II، ناراحتی و نفرت گیمرها را به اوج خود رساند. حال طبیعی است که بسیاری نگران ادامه استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای در عناوین بزرگ و AAA سال جاری باشند.

به گزارش وی جی مگ، آقای Doug Creutz از تحلیل‌گران این صنعت در مصاحبه‌ای با CNBC معتقد است باتوجه به این که این سیستم در سال 2017 شدیدا مورد انتقاد واقع شد و اعتراضات فراوانی نسبت به آن انجام گرفت، ادامه استفاده از این روش توسط شرکت‌هایی چون Activision و Electronic Arts در سال جاری می‌تواند عواقب بسیار منفی برای‌شان به دنبال داشته باشد. « روند توسعه بازی‌ها در حال طولانی‌تر شدن بوده و هزینه ساخت نیز به سرعت در حال افزایش است. اما این صنعت یک تجارت انحصاری نیست. اگر باعث خشم گیمرها شوید مسلما عواقب بدی خواهد داشت.»

« واضح است تاثیری که استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای روی عملکرد تجاری Star Wars Battlefront II ایجاد کرد ممکن است باعث خودداری سایر ناشران از استفاده از این روش شود. Battlefront II بسیار ضعیف‌تر از انتظارات به وجود آمده عمل کرد و هم‌چنین باید به Destiny 2 نیز اشاره کرد که از مشکلات مشابه‌ای رنج می‌برد. به نظر من اتفاقات پیش‌آمده در سال گذشته باعث می‌شود احتمال استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای در بازی‌ها در سال 2018 کاهش یابد.»

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

17 − 12 =