اخبار بازی

تحلیل‌گران از دلایل کمبود بازی‌های انحصاری Xbox One می‌گویند

وی جی مگ: مایکروسافت تا اینجای نسل هشتم روزگار سختی را پشت سر گذاشته. آنها با مشکلات بسیاری در توسعه عناوین انحصاری Xbox One روبرو شدند و بازی‌هایی مانند Scalebound و Fable Legends را از دست دادند. انحصاری‌های محبوب آنها همچون Halo و Gears of War توان گذشته را از دست داده و فروش خوبی را تجربه نمی‌کنند و تلاش‌های جدید آنها مثل Quantum Break و Sunset Overdrive نیز نتوانستند طرفداران بسیاری پیدا کنند. در همین راستا گفت و گویی با لوئیس وارد کارشناس موسسه تحقیقاتی ICD انجام شده و او درباره دلیل عقب افتادن مایکروسافت از سونی و نینتندو در زمینه بازی‌های انحصاری صحبت کرده.

به گزارش وی جی مگ، لوئیس وارد توضیح داده که «مایکروسافت همچون سونی و نینتندو استودیو‌های بسیاری برای تولید بازی‌های انحصاری نداشته و از سابقه این دو کمپانی در زمینه تولید استفاده نمی‌کند. آنها مجموعه‌های بزرگی همچون Halo، Gears of War و Minecraft را در اختیار دارند اما برنامه اصلی و طولانی مدت این بود که به سراغ تولیدکننده‌های مستقل رفته و برای تولید محتوای انحصاری از آنها بهره گیرند. همین برنامه باعث شد که آنها زودتر از سونی World of Tanks را به کنسول خود راه داده و همین وضعیت را برای PUBG نیز تکرار کنند. بازی‌هایی تولید شده از سوی استودیوهای بی‌ارتباط به مایکروسافت که جواب خوبی به نیازهای آنها داده‌اند. با این وجود سیاست‌ ردموندی‌ها برای بازی‌های انحصاری شاید روی Xbox و Xbox 360 جواب داده بود اما مطمئنا برای Xbox One کارساز نیست. من همچنین قبول دارم که مایکروسافت از سونی و نینتندو کم تجربه‌تر است اما حضور در این صنعت برای 19 سال باید درس‌های بسیاری را برای آنها به همراه داشته باشد. »

این تحلیل‌گر در ادامه به این مسئله اشاره داشته که «رویکرد اشتباه مایکروسافت باعث شد که آنها سال گذشته در مقابله با انحصاری‌های قدرتمند سونی و نینتندو همچون Horizon و Legend of Zelda هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشند. این مسئله نباید برای آنها مشخص می‌کرد که مشکلی در برنامه وجود دارد ؟ ساخت چنین بازی‌هایی هزینه بسیاری را به همراه دارد و مایکروسافت سعی کرد در ابتدای نسل به خصوص با تمرکز روی داستان تلاش‌هایی را در میان بازی‌های تک نفره صورت دهد اما اکثر آنها با شکست مواجه شدند. حالا می‌بینیم که تغییراتی در تصمیم‌گیری به وجود آمده و تمرکز روی امضای قرارداد همکاری برای دستیابی به بازی‌هایی همچون PUBG گذاشته شده. مسئله مهم این است که ساخت بازی‌های داستان‌محور این روزها ریسک بزرگی محسوب شده و در صورت شکست می‌تواند به تعطیلی استودیوی توسعه دهنده منتهی شود.»

از دید لوئیس وارد اصلی‌ترین مشکل مایکروسافت در این روزها شکست برای رسیدن به استراتژی است که طی آن بودجه و رویکرد درستی برای ساخت محتوای انحصاری اتخاذ می‌شود.

منبع

محمد طالبیان

محمد طالبیان

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

2 × 5 =

  • واقعا اینکه یه روز بیای استودیو بخری.یه روز ساپورت کنی یه بازی ساز رو ک برات انحصاری بسازه.یه روز به صورت ارلی اکسس یا هر شیوه دیگه ای بازی بیاری روی کنسولت نشون میده که مایکروسافت هنوز راهشو پیدا نکردهتو این قضیه.کاش پیدا کنه.واقعا کاش