اخبار بازی

تحلیل‌گرها: تا سال 2022 فروش بازی‌ها کاملا دیجیتال می‌شود

تحلیل‌گرها: تا سال 2022 فروش بازی‌ها کاملا دیجیتال می‌شود

وی جی مگ: این روزها گیمرها به راحتی می‌‌توانند بین دو نسخه فیزیکی و دیجیتال عناوین مورد علاقه خود را تهیه نمایند. اما ظاهرا تحلیل‌گرها معتقد هستند تا چند سال آینده و تا سال 2022 فروش بازی‌ها به صورت کامل به حالت دیجیتال تغییر حالت خواهد داد.

به گزارش وی جی مگ، گزارش منتشر شده از سوی وبسایت Piper Jaffray و توسط دو تحلیل‌گر به نام مایکل جی.اولسن و یانگ کیم حاوی جزئیاتی بر این اساس بوده که تا سال 2022 فروش بازی‌ها کاملا دیجیتال می‌شود. این گزارش نشان می‌دهد فروش بازی‌ها در هر سال 10 درصد کاهش یافته و این مسئله بر کار خرده‌فروش‌ها نیز تاثیر گذاشته است که شامل فروشگاه بزرگی چون GameStop نیز می‌شود.

در بخشی از متن این دو تحلیل‌گر آمده «ما معتقد هستیم تا چند سال آینده فروش بازی‌ها به صورت صد در صد دیجیتال می‌شود. در حالی که اکنون نمی‌توان بازه زمانی دقیق آن را مشخص کرد اما فکر می‌کنیم سال 2022 سال مورد نظر باشد.» از طرفی این مسئله روی تمامی ناشرها نیز تاثیر داشته به طوری که درآمد آن‌ها از بخش دیجیتال به صورت قابل‌ملاحظه‌ای افزایش داشته است. هم‌چنین مدل‌های اشتراکی و استریم نیز درآمد بالایی را در اختیار ناشران قرار می‌دهد. برای مثال شرکت مایکروسافت با برنامه Game Pass خود از چنین مدل‌هایی استفاده کرده و هم‌چنین به ساخت سرویس‌هایی بر پایه استریم نیز ابراز علاقه کرده است.

«انتظار ما بدین گونه است ناشران بزرگ تست و استفاده از بازی‌های استریمی را تا 3 الی 5 سال آینده افزایش دهند. بازی‌هایی که بر اساس فرم پردازش ابری اجرا می‌شوند یعنی بدون نیاز به آن که به سخت‌افزار یا میزان دانلود زیادی احتیاج داشته باشند، می‌تواند عناوین High End کنسولی را در بازار افزایش دهد. مخصوصا اکنون که بازار عمده صنعت ویدئوگیم پیرامون مصرف‌کنندگانی است که از کنسول XBOX ONE یا PS4 و یا PC استفاده می‌کنند و مخاطب 150 الی 250 میلیونی دارند.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هشت − شش =