اخبار بازی

جبهه‌گیری ترامپ علیه بازی‌های ویدئویی

جبهه‌گیری ترامپ علیه بازی‌های ویدئویی

وی حی مگ: رییس جهمور ایالت متحده دونالد ترامپ در پنج‌شنبه هفته گذشته باری دیگر علیه بازی‌های ویدئویی به جبهه‌گیری پرداخت و ضمن خطاب کردن بازی‌های ویدئویی به عنوان رسانه‌ای خشونت‌آمیز، آن را مسبب نگرانی‌های موجود در مدارس و تیراندازی صورت گرفته در مدرسه دبیرستان فلوریدا در هفته گذشته اعلام کرد.

به گزارش وی جی مگ، ترامپ اظهار کرد اقدامی باید در خصوص رسانه‌های خشنی که افراد جوان مخاطب آن هستند صورت بگیرد. «من دائما از مردم می‌شنوم که سطح خشونت موجود در بازی‌های ویدئویی بر افکار نوجوانان تاثیر می‌گذارد. در مرحله بعدی نیز فیلم‌ها خشن قرار دارند. خشونت موجود در فیلم‌ها نیز بسیار بالا بوده و کماکان تا زمانی که این فیلم‌ها شامل محتویات جنسی نباشند توسط افراد نوجوان مشاهده می‌شوند. حتی اگر صحنه‌های قتل نیز در این فیلم‌ها وجود داشته باشد.»

باید اشاره کرد این نخستین باری نیست که دونالد ترامپ بازی‌های ویدیویی را عامل تیراندازی‌های موجود در مدارس آمریکا می‌داند و به این خاطر اصرار به توقف ساخت چنین محصولاتی را دارد. او در سال 2012 نیز در واکنش به اتفاقی مشابه در مدرسه‌ای دیگر که باعث قتل 28 فرد شده بود در توییتر خود عنوان کرده بود که بازی‌های ویدیویی از بچه‌ها و افراد نوجوان هیولا می‌سازد.

سخنانی مشابه توسط یکی از شهرداران آمریکا نیز هفته گذشته عنوان شده بود. آقای Matt Bevin فرماندار ایالت کنتاکی آمریکا در یک مصاحبه رادیویی در این خصوص گفته بود که «بازیهایی وجود دارند که کاملا مناسب افراد بالغ و بزرگسال هستند اما کودکان نیز آن‌ها را بازی می‌کنند و همه از آن اطلاع دارند در عین حال هیچ کاری برای جلوگیری این کار وجود ندارد.»

جبهه‌گیری ترامپ علیه بازی‌های ویدئویی

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

2 + 19 =