اخبار بازی

خالق ماریو از Cloud Gaming می‌گوید

خالق ماریو از Cloud Gaming می‌گوید 1

وی جی مگ: اخیرا اطلاعات جالبی از طریق یک Q&A (سوال و جواب) که مختص به سهامداران Nintendo بوده است، منتشر شده. طی این جلسه‌ی پرسش و پاسخ، خالق سری عناوین ماریو و زلدا یعنی Shigeru Miyamoto، از نظرش درمورد سرویس های گیمینگ ابری (cloud gaming)، واقعیت مجازی و سرویس های آنلاین سخن گفت.

به نظرم cloud gaming در آینده بسیار همه‌گیر خواهد شد، اما شکی نیست که هنوز هم ساخت بازی های جذابی که به صورت آفلاین و بدون نیاز به سرویس های ابری اجرا می‌شوند، ادامه خواهد یافت.

رئیس شرکت نینتندو یعنی Shuntaro Furukawa نیز با صحبت‌های Miyamoto هم نظر بود و علاوه بر صحبت های Miyamoto، به این نکته اشاره کرد همه‌گیر‌تر شدن این تکنولوژی، می‌تواند موج جدیدی از مخاطبین را به سمت نینتندو جذب کرده و فرصت های جدیدی برای این شرکت ایجاد کند. Miyamoto همچنین نظریه‌‌ی اینکه نینتندو با اینگونه تکنولوژی ها موافق نبوده و بیشتر به دنبال ساخت بازی به صورت آفلاین است، را رد کرد. او اعلام کرد که ممکن است چنین به نظر برسد، اما اینطور نیست. زیرا نینتندو هیچوقت مواردی که درحال آزمایش کردن است را فاش نمی‌کند و تنها در زمان معرفی و عرضه، متوجه‌ی آنها می‌شویم. Nintendo Labo VR Kit نیز، مثال او در این زمینه بود.

Furukawa، در مورد سرویس های اشتراکی نیز سخن گفت. او اعلام کرد که این سرویس ها تنها به بازی ها محدود نمی‌شوند. او اشاره کرد که نینتندو نیز به این سمت درحال حرکت است و عرضه‌ی عناوین NES در سرویس Nintendo Switch Online نیز، قدمی در این راستا می‌باشد. او همچنین اشاره کرد که اضافه کردن بازی هایی خارج از لیست عناوین NES نیز، حتما کمک کننده‌ی محبوبیت هرچه بیشتر این سرویس خواهند بود. او همچنین به یکی از سوالات که درمورد پایین آمدن فروش Switch که اخیرا برسر زبان‌ها افتاده نیز، پاسخ داد و اعلام کرد که با انتشار عناوین مورد انتظاری همچون Luigi’s Mansion 3, Pokémon Sword and Shield, Animal Crossing: New Horizons و دنباله‌ی جدید Breath of the Wild، فروش این کنسول از همیشه قدرتمندتر خواهد بود.

منبع: DualShockers

نیما هاشمی

نیما هاشمی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دو × چهار =