اخبار بازی

دلایل حذف نشدن پرداخت درون برنامه‌ای از دید Activision

دلایل حذف نشدن پرداخت درون برنامه‌ای از دید Activision

وی جی مگ: شرکت Activision در جلسه با سرمایه‌‎گذاران و ارائه گزارش مالی، از دلایل حذف نشدن پرداخت درون برنامه‌ای سخن گفت. مبحثی که چه علاقه‌مند به آن باشید یا چه از آن متنفر باشید به بخشی از صنعت ویدئوگیم و به‌خصوص عناوین AAA تبدیل شده است.

اما باید دید علت حذف نشدن این سیستم چیست؟ پاسخ آن بدین گونه است که این سیستم پول بسیار زیادی را نصیب سازنده خود می‌کند. به گزارش وی جی مگ، پرداخت درون برنامه‌ای چه از طریق DLC و چه از طریق لوت‌باکس، باعث تولد مدل “ارائه بازی به عنوان یک سرویس” شده است. این مسئله تنها به بازی‌های چندنفره محدود نشده بلکه تمرکز سیل عظیمی از بازی‌های تک‌نفره را نیز به خود اختصاص داده است.

استفاده این سیستم در عناوین داستانی چون Middle-Earth: Shadow of War و به ویژه Star Wars Battlefront II جنجال‌های زیادی به پا کرد. ردپا حضور پرداخت درون برنامه‌ای در Forza Motosport 7 هم دیده می‌شد. استفاده بیش از حد از لوت‌باکس‌ها باعث شد تا در سرتاسر دنبا قوانین جدیدی برای آن وضع شود. برای مثال دولت هلند و بلژیک در مقابل این سیستم ایستاده و استفاده از آن را قمار و ممنوع اعلام کردند.

باید توجه کرد استفاده از لوت‌باکس اثر نامطلوبی بر شهرت این صنعت نیز گذاشت و باعث شد تا مخاطب آن واکنش‌های شدید علیه این نوع سیستم از خود نشان دهد. اما هم‌چنان پرداخت‌ درون برنامه‌ای تنها به دلیل پول بسیار زیادی که در می‌آورد باقی مانده است. شرکت Activision در جلسه خود توضیح داده است که با وجود تمامی موارد ذکر شده، محتویات درون برنامه‌ای و سرویس‌ها به عنوان یک منبع قابل توجه به شمار می‌رود که پلیرها روی آن سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند. بنابراین این رویکرد یکی از استراتژی‌های کلیدی این شرکت باقی خواهند ماند.

این کمپانی اعلام کرد تنها در سه‌ماه گذشته مبلغی معادل 1 میلیارد دلار از طریق پرداخت درون برنامه‌ای درآمد کسب کرده است. بله! درست خوانددید. 1 میلیارد دلار!! در این متن اشاره‌ای به میلیون نشده است.

بخش عظیمی از این مبلغ توسط شرکت King سازنده عنوان Candy Crush به دست آمده است که تحت مالکیت Activision قرار دارد و از سال 2015 همواره بالاترین سود خالص را همراه خود داشته است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یک × 5 =

  • کی از پول بدش میاد؟؟؟
    تا پلیر ها (البته نه گیمرا :))))) ) براش سر و دست می شکنن و به قول اکتیویژن سرمایه گذاری زیادی میکنن وضع همینه که هست
    کسی هم اجازه اعتراض نداره :‌)))