اخبار بازی

دلیل جدایی جان کارمک از Id Software

دلیل جدایی جان کارمک از Id Software 1

در ماه نوامبر سال گذشته بود که خبر جدایی جان کارمک از Id Software منتشر شد و خیلی ها از این خبر تعجب کردند. Zenimax Media (مالک اصلی Id Software) و خود کارمک دلیل مشخصی را برای این جدایی اعلام نکردند. از آن زمان تاکنون خیلی ها منتظر دلیل اصلی جدایی پدر بزرگ سبک FPS هستند. در مصاحبه ای با USA Today کارمک دلیل این امر را بیان کرد:

“من با شرایط خاصی می توانستیم آنجا بمانم و با تکنولوژی های مورد نظرم کار کنم. اما آنها نتوانستند با همدیگر (Oculus VR با Zenimax Media) رابطه خوبی برقرار کنند که این موضوع مرا اذیت می کرد. فقط اسم این اتفاق را می توان بدشانسی گذاشت. وقتی مشخص شد که من دیگر نمی توانم با VR و این تکنولوژی همکاری داشته باشم، تصمیم به جدایی گرفتم”

در واقع کارمک قصد داشته است تا با کار بر روی Wolfenstein: The New Order یا Doom 4 به صورت یک tech demo با شرکت سازنده Oculus VR همکاری داشته باشد که این شرکت با Zenimax Media به توافق نرسیده است و شرایط موجود باعث شده است تا کارمک تصمیم به ترک Id Software بگیرد. در واقع اگر Id Software یک استدیو مستقل بود کارمک می توانست به راحتی به کار خود ادامه دهد اما از آنجا که مالک اصلی شرکت دیگری است این امر محقق نشد. در واقع با این تغییرات متوجه می شویم که دیگر با Id Software همیشگی رو به رو نخواهیم بود و فقط این استدیو نام بزرگ کار های گذشته را به دوش می کشد. همچنین سخنرانی کارمک در شروع مراسم Quakecon 2014 بستگی به موافقت Zenimax دارد. در واقع از همین حالا می توان حدس زد با انتشار بازی دوم 4 کارمک انتقاد هایی را نسبت به Zenimax داشته باشد و آنها نتوانند از خود دفاع کنند!

برچسب‌هاid Software کارمک
میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج × 4 =