اخبار بازی

دولت بلژیک Loot Box‌ را به عنوان قمار می‌شناسد

دولت بلژیک Loot Box‌ را به عنوان قمار می‌شناسد

وی جی مگ: مسلما جنجال‌های ایجاد شده توسط Loot Box‌ را در سال گذشته به خاطر دارید که با عرضه Star Wars Battlefront 2 به اوج خود رسید و سروصدا و واکنش‌های شدیدی را به دنبال داشت. این قضیه باعث شد تا در سرتاسر دنیا، قانون‌‌های مختلفی برای عناوینی که از این شیوه کسب درآمد می‌کنند در نظر گرفته شود. به عنوان مثال دولت هلند پیش از این اعلام کرده بود که لوت‌باکس در بازی‌ها غیرقانونی محسوب می‌شود و حال دولت بلژیک نیز به این جمع ملحق شده است. با این توضیح که چون لوت‌باکس نوعی احتمال شانس در بازی به شمار می‌آید بنابراین قمار بوده و غیرقانونی محسوب می‌شود.

به گزارش وی جی مگ، بیانیه صادر شده توسط وزیر دادگستری دولت بلژیک یعنی Koen Geens بیان می‌دارد تا زمانی که عناوینی چون Overwatch، FIFA 18 و Counter Strike GO لوت‌باکس را از ساختار بازی خود حذف نکنند، ناشران آن‌ها خطراتی با عواقب 5 سال حبس و جریمه 800 هزار یورویی را به جان خواهند خرید.

Geens ادامه داد اگر کودکان نیز درگیر انجام چنین بازی‌هایی شوند مجازات اشاره شده دو برابر خواهد شد. دولت بلژیک به طور واضح نگرانی خود را در خصوص تاثیراتی که این سیستم بر افزاد کم سن و سال خواهد داشت ابراز کرده است. «معمولا این کودکان هستند که در معرض استفاده از چنین سیستم‌هایی قرار می‌گیرند و ما نمی‌توانیم اجازه‌ وقوع چنین امری را بدهیم.»

نکته قابل توجه این است در تحقیقاتی که دولت بلژیک به عمل آورده است، تنها Star Wars Battlefront 2 به عنوان مثالی از بازی‌ها یاد شده مطرح نشده است. زیرا شرکت EA پیش از این تمامی لوت‌باکس‌های بازی را از آن حذف کرده است.

منبع: Gamingbolt.com

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

1 × سه =