اخبار بازی

راه اندازی سرور Call of Duty – بخش اول

راه اندازی گیم سرور بخش اول

در این آیتم ، آموزش راه اندازی سرور برای ورژن 5 به پایین سری Call of Duty رو داریم ، این آموزش در دو بخش بوده که در بخش اول به راه اندازی ساده و بدون هیچ حرکت خاصی می پردازیم و در قسمت دوم و سوم ، به کانفیگ های بیشتر ، آنتی چیت ، تغییر در مود و … می پردازیم ، این آیتم نیاز به خوندن توضیحات تکمیلی هم داره که برای فهم بیشتر قبل از دیدن ویدئو این چند خط توضیح رو مطالعه فرمایید ! و اینکه این آموزش نسخه ی کم حجم ندارد .. !

 

 

[download id=”675″]

[download id=”719″]

دانلود فایل های مورد نیاز سرور Call of Duty 4

توضیحات

Mod : بعضی از بازی ها همراه با بازی اصلی و یا به صورت جداگانه ، بسته ای با عنوان Mod Tools دارند ، این Mod Tools شامل برنامه ها و ادیتور های نقشه ها و یک سری از فایل های بازیست که به بازیکن اجازه میدهد خود در بازی تغییراتی را اعمال کند ، این تغییرات میتواند شامل طراحی نقشه ، مرحله ، کاراکتر ، گیم پلی و .. باشد که بسته به ادیتور و امکانات آن قابل انجام است . به انجام این عمل Mod Developing میگویند که به گفته ی بعضی ها اولین قدم برای شروع بازی سازیست . ساخته های شما در این پروسه با عنوان Mod در بازی قابل استفاده هستند . حال Promod ، نام پرکاربرد ترین Mod برای سری COD می باشد که در آن بخش چند نفره ی بازی برای مسابقات بهینه سازی شده است و حدود 4 سال است که در این ایران این مود جایگزین حالت عادی بازی شده و تقریبا تمام سرور های ایرانی از این مود استفاده می کنند . محل کپی مود همانطور که در آدرس های آموزش دیده شد در پوشه ی mods داخل محل نصب بازیست !

Ping Time : موضوعی که در بخش مقدماتی گیم سرور ، فراموش شد که قرار داده بشه . پینگ تایم بود ! پینگ ، به طور خلاصه فاصله زمانی ارسال اطلاعات شما و دریافت اطلاعات از سرور هست که بر حسب ms محاسبه میشه ، اونچه که خیلی واضحه اینه که هرچه پینگ تایم پایین تر باشه کیفیت بازی و زمان پاسخ گویی سرور نیز کوتاه تره و بازی لذت بخش تر ! تنظیم Minimum Ping و Maximum Ping در سرور برای جلوگییری از ورود کسانی هست که پینگ تایم فوف العاده پایین تر از بیشتر کاربران دارند و جلوگیری از کسانی که پینگ بالاتر از همه دارند . چرا که هر دو گروه در بازی برای بازیکنان دیگر مشکل ساز هستند . البته در همه جای دنیا فقط ماکسیمم پینگ رو محدود میکنند ، با قرار دادن مقدار 0 در داخل این دو مولفه ، عملیات بدون محدودیت رو برای سرور تعریف میکنیم ..

Game Type -> سری بازی های COD همیشه دارای بخش بوده که تنوع بازی رو در بخش چند نفره افزایش داده .. ، در تنظیم سرور شما با گزینه های زیر رو برو میشد که جلوی هر کدوم توضیح داده شده !

  1. Search & Destroy » این نوع گیم تایپ که با عنوان SD شناخته میشه ، همانند بازی ها کانتر به صورتی هست که تیم Attack به مواضع تیم حریف حمله میکنه و باید یا تمام تیم رو نابود کنه یا موفق به بمب گذاری و انهدام اون بشه
  2. Team Dead Match » این نوع گیم تایپ که با عنوان TDM شناخته میشه 2 تیم Attack و Defence در یک زمان خاص به جان یکدیگر افتاده و هر تیم که کشته های بیشتر ( امتیاز کمتر ) داشته باشد بازنده و تیم مقابله که کشته های کمتر و کشتن های بیشتر داره برنده میشه !
  3. Free For All » دقیقا هماننند TDM هست و تفاوت اینه که هیچ تیمی وجود نداره و بازی انفرادی پیگیری میشه !
  4. Domination » یک بمب در وسط نقشه است که هر یک از دو تیم Attack و Defence باید این بمب را برداشته و در مواضع تیم حریف بکارند ، این کار ممکن است دقایق زیادی طول بکشد ! اما جذابیت بالایی دارد .
  5. Sabotage » در این گیم تایپ همانند TDM می باشد ولی این بار تیم Attack توانایی کاشتن بمب نیز دارد و بار کاشتن 2 بار بمب برنده ی کل هر نقشه خواهد بود .
  6. Head Quarter » در این گیم تایپ که با HQ عموما نمایش داده میشود هر تیم باید مواضع نمایش داده شده را برای مدتی تسخیر کند و از آن محافظت به عمل بیاورد . بسیار مود جذابی است ..

نکته ی دیگه ای وجود نداره که در رابطه با این ویدئو باقی مونده باشه ، اگر سوالی بود در داخل انجمن یا داخل کامنت های همین موضوع پیگیری میشه ..

مهدی فنایی

مهدی فنایی

19 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

ده − ده =

  • سلام
    این لینک دانلود فایل های مورد نیاز سرور خرابه 😥 درستش کنین میخام سرور بزنم راستی اسپانسرم نیاز داریم برای اطلاعات بیشتر به وبلاگم برید :drool:
    iranmcc.avablog.ir

  • با سلام

    یکی از بچه هست که با سرور مجازی یا همون وی پی اس سرور کال اف دیوتی 4 میزنه توی گیم رنجر ولی من نمیتونم سرورو بیارم توی گیم رنجر و فقط به صورت ای پی میتونم این کارو بکنم چون که وقتی توی سرور مجازی ام به خاطر نداشتم گرافیک نمیشه بازی رو اجرا کرد.
    من موندم چطور این بنده خدا میتونه از توی وی پی اس توی گیم رنجر سرور بزنه ؟

    اموزشی هست که بتونید برام ارسال کنید؟

  • آموزش خوبی بود
    لطفا برای gameranger هم بزارید
    اینترنتم 1 مگه فکر کنم
    فکر کنم 10 نفر راحت ساپورت کنه

  • GameRanger ، برنامه ای هست که با ایجاد یک شبکه ی مجازی یا اصطلاحا VPN ، باعث میشه شما بتونید راحت بازی های کرک شده رو هم به صورت LAN بازی کنید ، اما این کار کیفیت بالایی نداره و شما وقتی روی اینترنت های خانگی وقتی سرور میزنی پینگ تایم و .. ثابت نیست و بدرد بازی کن های حرفه ای نمی خوره ، آموزشی که ارائه شد برای کسانی هست که سرور مجازی یا اختصاصی ، داخل یا خارج کشور در دیتاسنتر های معتبر و بر روی بستر های اینترنتی ثابت و مطمئنا دارند می خوره و کمتر کسی این آموزش رو برای ایجاد یک سرور 10 نفره بالفرض داخل خونشون اجرا میکنه .. بیشتر بدرد گیم نت ها و سرور های حرفه ای میخوره ..

    موفق باشید 🙂

  • عزیزم چرا از gamerenger استفاده نمی کنی!!! اون جا پره ایرانیه!!تازه تمام پینگ ها زیره 130-150 هست و خیلی عالی و بدون تاخیر میشه بازی کرد!روش اون هم یه کم سخته!ولی می ارزه!مثله Yahoo هست!ID می سازی و توی روم ها (ترجیحا ایرانی) شرکت می کنی و host استارت می ده و شما وارد بازی میشی!!!
    ID=UBISOFT به هر کی بگی میشناسه!
    اگر کمک خواستین pm به ایمیل بدین! امیدوارم همه رو تو gamerenger ببینم!!
    اگر هم خواستید همه ی آموزش رو براتون قرار میدم!(چه فیلم چه متن)

  • من یک بار سرور رو بوسیله ی بازی اجرا کردم ، دفعه ی دوم که سریع انجام شد گفتم الانم با مود میرم که ببینیید فرق خاصی نداره . کلا این آموزش قدم به قدم نیست که همشو انجام بدی .. ، روش های مختلف رو نشون دادم تقریبا و در آموزش بعدی کامل اسکریپت ها کامند ها و .. اینا رو یاد میدم . اگر بازی رو نصب داشته باشید عجیبه که نتونید مراحل نشون داده شده رو انجام بدید چون هر کاری که انجام میدادم رو با صحبت هم میگفتم !:)

  • عزیزم آی دی و پورت و ….. میشه آدرسی بدی که شما اونجا دربارشون توضیح دادین
    بعد هم مانیتور شما مگه رزولیشن پیشنهادی سیستمش چقده که شما تونستید فونت تو قیلم ببینید
    اگه میتونی روزلیشن صفحه مانتورت رو ببر رو 1024*768 بعد نگاه کن میتونی فونت تو فیلم ببینی
    فیلم اینقدر سریعه که نمیدونم چی داری میکنی مثلا ماوس مخفیه تو دکستاب که مشکلی نیست
    اها داشتم میگفتم سرعه مثلا گفتی بازی رو اجرا میکنیم
    اجرا کردی بعد یهو میری یه صفحه دیگه خوب چه زدی که رفتی بعد یهو در میاد میره دکستاب
    بعدش هم یهو برمیگرده بازی همین طوری چند باری شد
    نتونستم تشخیص بدم چی مینویسی
    بیش از حد خلاصه میگی
    و…..

  • دوست عزیز ، شما کجا فونتشو نتونستید بخونید ؟ کجا رو متوجه نشدید ؟ من جا هایی که سرعت فیلم رو زیاد کردم . دقیقا قبلش گفتم که باید چه کرد ، مثلا گفتم این فایل رو باید داخل پوشه ی main بریزید . دور تند فایل رو کپی پیست کردم . فکر میکنید باید پله به پله کپی و پیست رو هم نشون بدم ؟ البته بنده فراموش کردم فایل های آماده شده که در ویدئو نشون دادم رو آپلود کنم همراه با فایل .. از این بابت منو ببخشید ، الان آپلود کردم و لینکش رو قرار دادم داخل مطلب ، و اینکه مطالب رو آموزش دادیم دیگه ، ایکس فایر رو یاد دادیم ، آی پی و پورت و اینا رو یاد دادیم .. نیازی به توضیح مجدد نبود .. . دور تند کردیم 🙂 یه سری موارد رو هم داخل همین پست قرار دادیم چون جای نمایشش داخل ویدئو نبود ، مطالب اضافی به حساب میومدند .
    حال بنده همینجا حظور دارم ، هر کجا از فیلم رو متوجه نشدید ، همینجا بگید تا من براتون بصورت متنی یا تصویری توضیح بدم ..

    موفق باشید

  • اولا روزولیشن اینقدر بالا برده که فونت پیدا نیست
    سرعت فیلم بالا بردین خوب که چی من که نتونستم برسم تا بهمم چی داره میکنه
    بیشتر حرف بزن از اول فیلم اومد گفت توضیح دادیم
    اگه توضیح دادین بقیه رو توضیح میدادین چون که همه کارایی که کردی معلوم نبود