اخبار بازی

رضایت Nintendo از توجه نداشتن Sony و Microsoft به گیمرهای کم سن و سال

رضایت Nintendo از توجه نداشتن Sony و Microsoft به گیمرهای کم سن و سال

وی جی مگ: یکی از ویژگی‌های بارز نینتندو، توجه به گیمر‌های کم سن و سال و ساخت بازی‌هایی است که تجربه آن با خانواده بسیار لذت بخش است. این مدل از طراحی حتی در کنسول‌های نینتندو نیز مشاهده می‌شود. نینتندو طراحی بازی‌ها و کنسول خود را به گونه‌ای انجام می‌دهد که تجربه آنها توسط گیمر‌های کم سن و سال و حتی افراد بالغ لذت بخش باشد.

به گزارش وی جی مگ، نینتندو مدعی شده که آنها از این مسئله بسیار خشنود هستند و از آن رضایت دارند. Reggie Fils-Aime در صحبت با Toronto Star اعلام کرد که مالکیت آنها روی این بخش از بازار تقریبا انحصاری است. او در این مورد توضیح داد:« ما بسیار خوشحال هستیم که رقیب‌های ما به این بخش از بازار هیچ توجهی ندارند. این بازار اهمیت بسیار زیادی دارد چون بچه‌های 5-6 ساله امروز چند سال آینده 12-13 ساله خواهند شد و چند سال بعد از آن 18-19 ساله… وقتی که شما وابستگی به Pokemon یا Zelda یا سری Super Mario داشته باشید، این وابستگی در سنین بالاتر نیز ادامه پیدا خواهد کرد.»

صحبت‌های Fils-Aime بسیار جالب به نظر می‌رسد. نینتندو هواداران خود را از سنین پایین جذب می‌کند، بر خلاف سیاست‌های فعلی مایکروسافت و سونی که بیشتر IP‌های آنها اصلا برای افرادی با سن پایین مناسب نیستند. موفقیت بازی‌های بزرگی مثل سری‌های Mario، Zelda و Pokemon صرفا مربوط به کودک‌ها نیست و بسیاری از افراد‌ بزرگسال نیز از این آثار لذت می‌برند و خاطرات قدیمی را با تجربه آنها زنده می‌کنند. وفاداری به برند و IP های نینتندو یکی از دلایل اصلی موفقیت نینتندو است در حالی که آنها تجربه‌های ناموفقی در زمینه سخت‌افزار و کنسول داشتند.

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نه + شانزده =