اخبار بازی

رکورد فروش سال اول PS2 در ژاپن توسط Nintendo Switch شکسته شد

رکورد فروش سال اول PS2 در ژاپن توسط Nintendo Switch شکسته شد

وی جی مگ: به نظر Nintendo Switch توانسته به فروشی در ژاپن دست پیدا کند که Wii در پنج سال در آمریکا به آن رسیده بود. Nintendo Switch دسامبر بسیار موفقی را در ژاپن تجربه کرده است و به نظر می‌رسد که فقط نزدیک به 900 هزار واحد از این کنسول در این کشور به فروش رسیده است.

حالا نینتندو توانسته که تنها در ژاپن 3.3 میلیون واحد Nintendo Switch به فروش برساند. این رقم نشان می‌دهد که Switch توانست رکورد فروش ژاپن در سال اول که قبلا متعلق به PS2 بود را شکسته و به خود اختصاص دهد. به گزارش وی جی مگ هر دو کنسول در ماه مارچ به بازار عرضه شدند که زمان خوبی برای عرضه کنسول‌های جدید نیست اما Switch فقط به فروش 520 هزار واحد در ماه اول رسید اما PS2 رکورد جاودانه 900 هزار واحد را در ماه مارچ سال 2000 به جای گذاشت.

البته Switch در فصل تعطیلات پایان سال، با فروش بسیار خوبی روبرو شد و از ماه اکتبر فروش این کنسول روند تصاعدی خود را آغاز کرد. آغاز فروش خوب Switch در ماه مارچ را می‌توان مدیون Super Mario Odyssey دانست. در سمت مقابل PS2 در ماه‌های پایانی سال به خصوص تعطیلات سال نو هیچگاه نتوانست به رکورد فروش ماه اول خود نزدیک شود اما باز هم فروش کلی به 3 میلیون رسیده بود. حالا این رکورد توسط Nintendo Switch در بازار ژاپن شده است. فروش کلی Switch در بازار جهانی هم اکنون 10 میلیون واحد اعلام شده است.

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج × دو =