اخبار بازی

ساخت ادامه بازی Alan Wake و Quantum Break به مایکروسافت بستگی دارد

ساخت ادامه بازی Alan Wake و Quantum Break به مایکروسافت بستگی دارد

وی جی مگ: استودیو Remedy سال‌ها برای ساخت عناوینی هم‌چون دو بازی Alan Wake و Quantum Break با شرکت مایکروسافت همکاری داشته است. اکنون آن‌ها قصد دارند بازی جدید خود تحت عنوان Control را به صورت مالتی‌پلتفرم برای XBOX ONE، PS4 و PC نیز عرضه کنند.

به گزارش وی جی مگ، اگرچه هم‌چنان احتمال ساخت ادامه بازی Alan Wake و Quantum Break وجود دارد اما این مسئله به مشارکت مایکروسافت نیازمند است. آقای Tero Virtala رئیس استودیو Remedy در مصاحبه با وبسایت GamesIndustry.biz اظهار کرد ساخت ادامه هر دو بازی، وابستگی به موافقت شرکت مایکروسافت دارد.

«اگر بخواهیم گذشته خود را در نظر بگیریم، Alan Wake عنوان بسیار مهیجی بود اما توسعه آن با همکاری مایکروسافت صورت گرفت. بنا به دلایل خاصی هرگز ادامه‌ای برای آن ساخته نشد. هم‌چنین  برای Quantum Break نیز ما زحمت زیادی برای ساخت دنیای آن، شخصیت‌ها و داستان بازی کشیدیم. اما هنوز حقوق مربوط به این بازی متعلق به مایکروسافت بوده و آن‌ها تصمیم گرفتند این اثر دیگر ادامه پیدا کند.»

با توجه به صحبت‌های آقای Virtala به نظر می‌رسد استودیو Remedy برای ساخت ادامه Alan Wake و Quantum Break هیچ مشکلی ندارد اما این مسئله مشروط به صادر شدن اجازه از سوی مایکروسافت بوده که در حال حاضر آن‌ها به چنین چیزی چراغ سبز نداده‌اند. البته نکته قابل توجهی وجود دارد بدین شرح که چندی پیش رئیس XBOX یعنی فیل اسپنسر اظهار کرده بود استودیو Remedy باید به ساخت Alan Wake 2 مشغول شود. حال مشخص نیست کدام طرف در حال ارائه حقیقت ماجرا هستند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

20 − شش =