اخبار بازی

سازنده Half Life به سوالات طرفداران پاسخ می‌دهد

بسیاری از گیمرهای امروزی Gabe Newell را با شبکه آنلاین Steam و گسترش فروش‌ بازی‌های کامپیوترهای شخصی می‌شناسند اما قدیمی‌تر ها شاید حتی از فعالیت‌‌های اخیر این بازیساز متنفر باشند و تنها به Half Life فکر کنند.

ساخت قسمت اول Half Life در سال 1998 استودیو Valve را تبدیل به یکی از مطرح‌ترین بازیساز‌های دنیا کرد و آنها توانست این روند را با ساخت بازی‌های دیگر و البته قسمت دوم Half Life که تمرکز خوبی روی المان‌های جدید و البته داستان‌سرایی مناسب قرار داده بود، ادامه دهند.

در شرایطی که داستان Half Life 2 با ساخت Half Life 2 Episode 2 ادامه پیدا کرد اما انتهای این بازی داستان را نیمه کاره رها کرد و از آن زمان بسیاری انتظار عرضه قسمت سوم بسته‌های اضافه شونده Half Life 2 را داشتند که ساختش به صورت سه‌گانه برنامه ریزی شده بود. یک دهه از عرضه آخرین قسمت Half Life می‌گذرد فعلا خبری از ساخت Half Life 3 نیست.

ماه گذشته یکی از منابع داخلی Valve که نامش فاش نشده بود، توضیح داد که در طول چند سال اخیر تیم سازنده بارها توسعه بازی را با شکل و شمایل مختلف شروع کرد اما هیچگاه به سرانجام نرسید و فعلا Half Life 3 در برنامه Valve قرار ندارد.

در شرایطی که سازندگان این مجموعه فعلا تمرکز خود را روی توسعه سخت‌افزارهایی همچون Steam Machine و هدست واقعیت مجازی HTC Vive گذاشته‌اند، Game Newell قصد دارد در برنامه Reddit AMA (هرچیزی می‌خواهید بپرسید) وبسایت ردیت شرکت کند تا به سوالات کاربرها پاسخ دهد.

در این بخش از وبسایت ردیت، کاربرها تمامی سوالات خود را مطرح کرده و فرد مورد نظر از میان آنها تعدادی را انتخاب کرده و به آنها پاسخ می‌دهد.

شرکت Valve از سال 2013 که Dota 2 را منتشر کرد تاکنون به جز چند بازی مخصوص به واقعیت مجازی، عنوان دیگری را توسعه نداده است.

 

منبع

محمد طالبیان

محمد طالبیان

4 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دو × 1 =

  • چند وقت پیش خبرش اومده بود که همه سبکیو دارن امتحان میکنن برا ساخت قسمت سوم. و با توجه به کارهایی ک تو یکی دو سال اخیر کردن برا بالا بردن هایپ بهت قول میدم که دارن میسازن بازی رو جواد جان.وگرنه دلیلی نداره اینقد اینور و اونور به هربهانه ای هر چند وقت یکبار درست وقتی که آتیشش خوابیده یهو یه خبر (هرچند به نظر بی اهمیت) منتشر شه

    • اره خبرش که اومده بود ولی خب هیچ کدوم از نمونه های اولیه وارد چرخه ساخت نشدن… امیدوارم که valve به ساخت Half-Life ادامه بده. به شخصه همیشه و همه جا منتظر Half-Life 3 هستم ولی واقعا این صبر داره اذیت کننده میشه چون Episode 2 از لحاظ داستانی خیلی بد جایی تموم شد همه چیز رو هواس 😀

  • من بازی نکردم و برنامه ای هم برا تجربش ندارم.ولی وقتی این همه طرفدار داره خب مریضی مگه برادر من اذیتشون میکنی؟خب ریلیز کن بره دیگ.هرچی بیشتر نگهش داری بیشتر گند میزنی اینو بیشتر بازی هایی که خیلی طولش دادن ثابت کردن