اخبار بازی

سازندگان Everscape: ساخت بازی‌ها برای Xbox One X زمان‌بر است

سازندگان Everscape: ساخت بازی‌ها برای Xbox One X زمان‌بر است

یکی از سوال‌هایی که درمورد Xbox One X مطرح می‌شود، این است که آیا تمام بازی‌های Xbox One X باید از کنسول‌های Xbox One S و Xbox One نیز پشتیبانی کنند؟ اگرچه Xbox One X پلتفرم بسیار قدرتمندی است، اما واقعیت‌های اقتصادی و اصول کاری ساده برنامه‌نویسی، شما را مجبور می‌کند تا کار خود را با هدف قرار دادن پلتفرم رایج هرچند با قدرت کمتر شروع کنید.

طبق اظهار نظر سازندگان بازی Everspace، پشتیبانی از هر دو کنسول Xbox One و Xbox One X وقت سازندگان را می‌گیرد. البته از طرفی دیگر، آن‌ها می‌دانند این یک اقدام مشتری مدارانه محسوب می‌شود.

آن‌ها در یک مصاحبه اختصاصی با GamingBolt می‌گویند « برای سازندگان بسیار وقت‌گیر است تا بازی را عرضه کنند که روی دو پلتفرم متفاوت عملکرد مطلوبی داشته باشد، بجای اینکه تمام تمرکز خودرا صرف یک پلتفرم کنند. در طرفی دیگر. این نکته مثبتی است که خریداران مجبور نباشند برای تجربه یک بازی، مجبور به خرید یک پلتفرم مشخص شوند. البته کسانی که کنسول Xbox One X را تهیه کنند، قادر خواهند بود بازی‌ها را با جزییات گرافیکی ارتقا یافته‌ای تجربه کنند. در آخر باید اشاره کرد، اگر بازی شما تنها برای PC باشد، شما باید آن را برای طیف وسیعی از سخت‌افزارها بهینه‌سازی کنید.»

شاید نکته کلیدی همین جا باشد. سازندگانی که برای PC و سایر کنسول‌‎‌ها بازی می‌سازند، باید بازی‌ خود را برای سخت‌افزارهای متتوعی بهینه‌سازی کنند. بنابراین آن چنان سخت به‌نظر نمی‌رسد که شما به بازی خود مواردی اضافه کنید که چه در Xbox One X و چه در Xbox One S عملکرد مطلوبی داشته باشد. به همین دلیل است که هم‌اکنون بسیاری از سازندگان به‌روزرسانی‌هایی جهت پشتیبانی از Xbox One X برای بازی‌های خود عرضه می‌کنند.

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

بیست − هفت =