اخبار بازی

سازندگان Shenmue 3، پول حمایت کنندگان ناراضی را پس می‌دهند!

سازندگان Shenmue 3، پول حمایت کنندگان ناراضی را پس می‌دهند! 1

وی جی مگ: چندی پیش در E3 2019 بود که اولین بار متوجه‌ انحصاری بودن نسخه‌ی PC عنوان مورد انتظار Shenmue 3 درهنگام عرضه برای Epic Games Store شدیم. همین جریان باعث شد تا بسیاری از طرفداران بازی که پیش از این در کیک استارتر از بازی حمایت مالی کرده بودند، به فکر پس گرفتن پول خود باشند، زیرا ابتدا قرار بود بازی بر روی Steam منتشر گردد و بیشتر حمایت کنندگان نیز این پلتفرم را به Epic Games Store ترجیح می‌دهند. همچنین در ادامه، تیم ناشر و سازنده‌ی بازی یعنی Deep Silver و Ys Net، در ابتدا اجازه‌ی بازگردانی پول حمایت کنندگان را ندادند که این مورد، به بحث و جدل های بیشتری دامن زد. اما امروز Ys Net طی یک پست در کیک استارتر، اعلام کرد که پول حمایت کنندگان ناراضی را پس خواهد داد.

طی این پست، اعلام شد که ابتدا بازی برای عرضه روی Steam برنامه ریزی شده بود اما تصمیم اصلی انحصاری شدن این عنوان برای Epic Games Store توسط Deep Silver که وظیفه‌ی نشر، مارکتینگ و همچنین گسترش بازی را برعهده دارد، انجام گردیده است. همچنین اعلام شد که Epic Games به واسطه‌ی موتور بازی یعنی Unreal Engine 4، به گونه‌ای از ابتدا با تیم سازنده همراه بوده است و همواره طی مراحل ساخت بازی از تیم سازنده حمایت کرده است. Ys Net همچنین توضیح داد که در دسترس قرار دادن کد های فعال سازی بازی بر روی Steam برای حمایت کنندگان بازی، در ابتدا یکی از برنامه های آنها بوده است اما با توجه به سیاست شرکت های ناشر و پلتفرم های پخش کننده‌ی بازی، امکان انجام چنین کاری وجود ندارد. تیم سازنده در پایان از حمایت کنندگان بازی، عذرخواهی کرد و اعلام کرد که قابلیت بازپس گیری حمایت های مالی آنها، در دسترس خواهد بود.

همچنین Ys Net طی پست مذکور، اعلام کرد که حامیان بازی همچنان یک نسخه‌ی فیزیکی از ورژن PC بازی را دریافت خواهند کرد که دارای دیسک نیز خواهد بود. اما نکته‌ای که در نوع خود جالب می باشد، این است که این دیسک شامل دیتای بازی نبوده و فقط فایل نصب نرم افزار Epic Games Store را شامل می‌شود! بنابراین گیمرها برای دسترسی به بازی باید نرم افزار را نصب کرده و بازی را به صورت جداگانه از Epic Games Store دانلود کنند.

این عنوان قرار است تا در 19 نوامبر سال جاری برابر با 28 آبان برای پلتفرم های PS4 و PC منتشر گردد.

منابع: 12

نیما هاشمی

نیما هاشمی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

20 − 16 =