اخبار بازی

سرقت هویت سازندگان Cuphead و فروش غیرقانونی نسخه iOS

برای سال‌هاست که بازیساز‌های ناشناخته برای رسیدن به درآمدی قابل توجه در فروشگاه‌های آنلاینی همچون اپ‌استور اقدام به تولید نسخه‌های تقلبی بازی‌های موفق کرده و آنها را برای فروش قرار می‌دهند. همین چند ماه پیش بود که اپل اعلام کرد تعداد زیادی از کپی‌های سطح چندم Mario را از اپ‌استور حذف کرده. اینبار اما داستان کمی متفاوت است و وضعیت از ساخت یک کپی مشکل‌دار گذشته و به نظر می‌رسد که هویت سازندگان Cuphead به سرقته رفته و نسخه‌ای عجیب از بازی‌ آنها روی اپ‌استور برای فروش گذاشته شده.

واقعیت ماجرا این است که برخی افراد موفق شده‌اند، اطلاعات شخصی سازندگان Cuphead را به دست آورده و بازی را با همین نام در اپ‌استور برای فروش قرار دهند. جالب است که تمامی اطلاعات ثبت شده در صفحه بازی به نظر واقعی می‌رسد و حتی در بخش تولیدکننده نام StudioMDHR قرار گرفته که به عنوان سازنده اصلی Cuphead شناخته می‌شود. در مقابل قیمت بازی برای iPhone و iPad رقم 4.99 دلار را نشان می‌دهد که پایین‌تر از هزینه خرید بازی روی Xbox One یا PC است.

بعد از مشخص شدن این وضعیت، استودیو MDHR بیانیه‌ای را منتشر کرده و اعلام داشت که هویت آنها دزدیده شده و از اپل درخواست دارند که Cuphead از اپ‌استور حذف شود. این اتفاق در حال حاضر رخ داده اما پیش از آن به نظر می‌رسد که برخی کاربرها موفق به خرید Cuphead روی تلفن یا تبلت خود شده‌اند. جالب است که بازی در نهایت با وجود مشکلات فنی روی تلفن برخی کاربرها اجرا شده.

هنوز مشخص نشده که چند نفر این بازی را خریداری کرده‌اند یا فایل‌ دانلود شده توسط آنها واقعا حاوی چه اطلاعاتی بوده است.

منبع

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سیزده + یازده =