اخبار بازی

سونی از هدف اصلی PS5 می گوید: بازی های بزرگ، گرافیک بالا و گیمر های حرفه ای

سونی از هدف اصلی PS5 می گوید: بازی های بزرگ، گرافیک بالا و گیمر های حرفه ای 1

وی جی مگ: طبق گزارش Wall Street Journal، تمرکز اصلی سونی با کنسول نسل بعدی یعنی PlayStation 5، بازار گیمر های حرفه ای که به گرافیک بالا برای بازی ها اهمیت می دهند خواهد بود. این کمپانی همچنین در طی جدیدترین گردهمایی که برای بررسی استراتژی های این شرکت برگذار شده بود، اعلام کرد که قرار است خریداران این کنسول را به طرف بازی های بزرگ و “triple-A” جذب کند. طی همین گردهمایی Kenichiro Yoshida نیز اعلام کرد که “بازی ها درحال حاضر از همیشه برای ما مهمتر هستند”. البته، این شرکت همچنان از بازی های کوچک تر و Indie نیز پشتیبانی خواهد کرد و تلاش می کند تا بهترین تجربه ی ممکن از این عناوین را به PS5 بیاورد. اما تمرکز اصلی همچنان بر روی آی پی های بزرگ و با بودجه‌ی بالا که توسط استدیو های داخلی این شرکت درحال ساخت می باشند، خواهد بود. طبق گفته‌ی آنها، دلیل اصلی این موضوع این است که خریداران بیشتر مواقع یک کنسول را برای بازی های بزرگ و باکیفیت خریداری می کنند نه برای بازی های کوچکتر و یا مستقل.

همچنین به نظر می رسد که سونی درحال تغییر استراتژی خود برای فروش کنسول بوده و دیگر صرفا به ارقام فروش بسنده نمی کند و به دنبال ارائه‌ی جدیدترین تکنولوژی های سخت افزاری و تکنیکی همچون “ray-tracing” و رزلوشن 8K بر روی کنسول جدید خود می باشد. این درحالی است که رقیب اصلی این کنسول یعنی Xbox Scarlett نیز، از چنین امکاناتی پشتیبانی خواهد کرد و همچنین قول استفاده از مموری های GDDR6 و نسل جدیدی از حافظه های SSD را داده است. مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که کنسول جدیدشان قرار است از تمام نسل های قبلی Xbox نیز به صورت backwards compatibility پشتیبانی کرده و همچنین قابلیت جدید “ultra-low latency input” که باعث آنلاک کردن refresh rate تصویر شده و پایین ترین میزان لگ در بازی ها را ارائه می دهد نیز، در این کنسول موجود خواهد بود.

با همه‌ی اینها، فعلا باید تا تعطیلات سال میلادی آینده یعنی 2020، منتظر بمانیم، که البته قطعا بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

منبع: VG247

نیما هاشمی

نیما هاشمی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج × پنج =