اخبار بازی

سونی بیخیال واقعیت مجازی نمی‌شود

سونی بیخیال واقعیت مجازی نمی‌شود

همه نشانه‌های خطر برای بازار هدست‌های واقعیت مجازی در حال فریاد هستند. کمبود بازی، HTC به دنبال خریدار برای Vive، کاهش قیمت‌های بسیار شدید، نادیده گرفته شدن این تکنولوژی توسط مایکروسافت و عدم علاقه بسیار زیاد گیمر‌ها به این هدست‌ها باعث شده که بسیاری به این نکته فکر کنند که شاید هدست‌های واقعیت مجازی نیز به زودی به پایان خط برسند. گرچه به نظر سونی چندان عقیده‌ای به این مسائل ندارد و از هدست‌ واقعیت مجازی خود پشتیبانی خواهد کرد.

در پی یک ساله شدن Playstation VR سونی قول‌های جدیدی در مورد این هدست را داد. Shawn Layden رئیس استودیوی SIE America در بلاگ رسمی این شرکت اعلام کرد:« واقعیت مجازی قدم بعدی در تکامل صنعت بازی خواهد بود.» اما به خاطر تازه کار بودن این تکنولوژی زمان زیادی برای سر و سامان دهی به آن نیاز خواهد بود.

او در ادامه صحبت‌های خود اشاره کرد که سونی در حال حاضر در حال یادگیری موارد لازم در واقعیت مجازی است و آنها در حال ساخت آینده این تکنولوژی هستند. او ساخت و تکامل این تکنولوژی را به ساخت یک زبان جدید تشبیه کرد. فرآیند ساخت بازی‌های ویدیویی تقریبا 40 ساله شده است و بیشتر آن نیز به صورت آزمون و خطا پیشرفته است اما واقعیت مجازی کمی متفاوت است. واقعیت مجازی دارای قابلیت‌های بسیار ویژه‌ای است که باعث شده طراحی و تولید محتوا برای آن بسیار متفاوت باشد. برای تبدیل واقعیت مجازی به یک تکنولوژی روزمره که مردم با استفاده از آن به تفریح بپردازند پشتکار بسیار زیادی را نیاز دارد و سونی قول داده که بهترین تلاش خود را برای به ثمر نشستن این زحمات انجام دهد.

برای سال بعد نیز Layden اشاره کرد که بهترین بازی‌های PS VR هنوز عرضه نشدند. او اشاره کرد که بیش از 60 بازی در چند ماه پایانی 2017 و چند ماه ابتدایی 2018 برای PS VR عرضه خواهند شد که در میان آنها شاهد نام‌های بزرگی مثل Skyrim VR و Fallout 4 VR هستیم.

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج − 3 =