اخبار بازی

شایعه: آیا قدرت گرافیکی XOne کمتر از انتظار مایکروسافت است؟

شایعه: آیا قدرت گرافیکی XOne کمتر از انتظار مایکروسافت است؟ 1

باید بگویم که برای اولین بار که بازی Ryse را در E3 با کیفیت 150k مثلثی کاراکتری و با فریم 60 در کیفیت 1080p دیدیم، شگفت زده شدم ولی با اعلام خبر کم شدن مثلث های گرافیکی این عنوان از 150k به 85k کمی تعجب کردم ( و شایعاتی که حتی این کنسول با این وضع کم کردن گرافیک بازی هم مشکل دارد ). واقعیت این است که اکس باکس وان قادر به انجام کاری که قبلاً انجام نداده نیست. این یعنی اینکه مایکروسافت بازی Ryse را بر روی یک PC در E3 2013 اجرا کرده است!
ظرفیت گرافیکی کنسول Xbox One در طی چند ماه گذشته افت شدیدی داشته است. البته حداقل بازی فورزا بر روی کیفیت 1080p با فریم 60 انجام می شود. خب این چه معنی و مفهومی دارد؟
چگونه اکس باکس وانی که در E3 بازی Ryse را با کیفیت 1080p با 150k مثلث در فریم 60 اجرا کرده حالا با کیفیت 1080p ولی با تعداد مثلث 85k مشکل دارد؟؟؟ جواب این است که این بازی هیچ وقت بر روی اکس باکس وان برای نمایش عموم اجرا نشده بود و مایکروسافت بدون شک فکر کرده که می تواند سخت افزار گرافیکی اکس باکس وان را بهبود ببخشد. امّا مایکروسافت بهتر است در مورد این قضیه که بازی را بر روی یک ریگ سخت افزاری با GTX 780 دمو کرده و ادعا می کند این دمو بر روی کنسول بوده است، مطمئن باشد زیرا بالاخره حقیقت معلوم می شود.
فقط باید امیدوار بود که مایکروسافت هواداران قدیمی اش را به طرز فجیعی ناامید نکند.

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

6 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یازده + 13 =