اخبار بازی

شایعه: PS5 از بازی‌های PS3 پشتیبانی نمی‌کند

شایعه: PS5 از بازی‌های PS3 پشتیبانی نمی‌کند

وی جی مگ: به دنبال انتشار اولین اطلاعات رسمی پیرامون کنسول نسل آینده سونی یعنی PS5، مشخص شد این کنسول از بازی‌های کنسول نسل قبلی خود یعنی PS4 پشتیبانی می‌کند. در حالی که اطلاعات جامع‌تری در خصوص پشتیبانی از بازی‌های کنسول‌های قدیمی‌تر این خانواده به اشتراک گذاشته نشد اما شایعه جدیدی که منتشر شده حاکی از عدم پشتیبانی PS5 از بازی‌های PS3 است.

به گزارش وی جی مگ، چنان‌چه این شایعه صحت داشته باشد بدین معنی خواهد بود که کنسول نسل نهمی سونی قابلیت اجرای بازی‌های PS1 و PS2 را نیز نخواهد داشت. این اطلاعات از سوی یک کاربر ناشناس از وبسایت Reddit به دست آمده است. این کاربر مدعی شده که یکی از دوستان او در جلسه برگزار شده توسط سونی یک روز پس از معرفی PS5 حضور داشته است. در این جلسه پیرامون مشخصات سخت‌افزاری و قابلیت‌های این کنسول صحبت شده که بسیار جالب بوده‌اند. مهم‌ترین اطلاعات این جلسه نیز به قابلیت Backwards Compatibility مرتبط می‌شده است.

کاربر Reddit در ادامه ادعا می‌کند که بازی‌های PS3 در آینده به عنوان بخشی از سرویس PlayStation Now باقی خواهند ماند و به همین دلیل شاهد پشتیبانی PS5 از بازی‌های PS3 نخواهیم بود. این موضوع به نوعی منطقی به نظر می‌رسد. زیرا بخش مهم و قابل توجهی از بازی‌های سرویس PlayStation Now به عناوین PS3 مربوط می‌شود. در این اطلاعات هیچ اشاره‌ای به PS1 و PS2 نشده است.

در ابتدای سال جاری بود مدارکی به دست آمد که بیان می‌داشت سونی در حال کار روی نوعی از قابلیت Backwards Compatibility برای PS5 است که بازی‌های تمامی کنسول‌های خانگی خانواده PlayStation را اجرا می‌کند. هم‌چنین در اطلاعات جدید هیچ اشاره‌ای به بهبود بازی‌‌های PS4 در هنگام اجرا روی PS5 نشده است. در حال حاضر تمامی این موارد جزئیات تایید نشده بوده و به جز اجرا عناوین PS4 توسط PlayStation 5 که مورد تایید رسمی قرار گرفته است باید سایر موارد را در حد شایعه در نظر گرفت.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

1 × سه =