اخبار بازی

شرایط جالب Epic Game Store برای رقابت با Steam

شرایط جالب Epic Game Store برای رقابت با Steam

وی جی مگ: کمپانی Epic Games از زمان راه‌اندازی استور مخصوص خود و عرضه انحصاری بازی‌های مختلف در این پلتفرم، سرو صدای زیادی را راه انداخته است. عده‌ای موافق این جریان و خارج شدن بازار بازی‌های PC از دست Steam بوده که سال‌هاست بدون هیچ رقیبی در این زمینه جولان می‌دهد. در مقابل افرادی هم اقدامات اخیر Epic را مشابه جنگ کنسول‌ها در بازاری می‌دانند که محتوا همواره به صورت آزاد در آن منتشر می‌شد می‌دانند. با این حال Epic Games برای رقابت با Steam و اتمام عرضه انحصاری بازی‌ها شرایط جالب و در عین حال قابل توجهی را اعلام کرده است.

به گزارش وی جی مگ، تیم سوئینی مدیر عامل کمپانی سازنده Fortnite اخیرا در توییتر توضیحاتی درباره رویکردهای این شرکت ارائه کرده است. هنگامی که از ایشان سوال شد در چه شرایطی Epic Games Store از امضای قرارداد برای به انحصار در آوردن بازی‌ها دست می‌کشد سوئینی پاسخ داد در صورتی که Valve سهم 30 درصدی از فروش بازی روی پلتفرم خود را کاهش دهد آن‌ها دیگر به این کار ادامه نمی‌دهند. لازم به یادآوری است Epic Games تنها 12 درصد از فروش بازی روی پلتفرم خود را برمی‌دارد.

به گفته سوئینی سهم 30 درصدی اولین مشکل برای توسعه‌دهندگان PC، ناشران و هر شخص دیگری به شمار می‌رود که برای گذران زندگی خود به این تجارت متکی هستند و این مشکلی است که Epic Games Store برای حل آن مصصم است و رقابت با Steam از طریق به انحصار در آوردن بازی‌ها از جمله رویکردهایی است که می‌تواند تاثیرات مهمی داشته باشد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شانزده − پنج =