اخبار بازی

شرکت Crytek پنج استودیوی زیر مجموعه خود را بست

شرکت Crytek پنج استودیوی زیر مجموعه خود را بست 1

بر اساس گزارش‌ها سال گذشته Crytek با مشکلات مالی شدیدی روبرو شده بود. آنها امروز سکوت خود را شکستند و اعلام کردند که همه استودیو‌های زیر مجموعه را بستند. آنها هدف از این تصمیم را تمرکز روی یک نقطه و ساخت بازی‌های بهتر و خلاقانه تر، معرفی کردند.

شرکت Crytek استودیو‌های خود در شهرهای فرانکفورت و Kiev در کنار استودیو‌هایی که در کشور‌های بلغارستان، مجارستان، چین، ترکیه و کره جنوبی به فعالیت می‌پرداختند را تعطیل کرد. بسته شدن استودیوهای زیر مجموعه Crytek چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسید چون گزارشات مشکلات مالی این شرکت در طول سال چنیدن بار نشر داده شده بود. به تازگی نیز کارمندان استودیوی Black Sea که در بلغارستان است نسبت به مشکلات مالی اظهار نگرانی کرده بودند. این شرکت اعلام کرده است تا اقداماتی برای ثابت نگه داشتن شغل‌ها انجام داده تا کارمندان آن تغییر و تحول بی دردسری را تجربه کنند.

یکی از براداران موسس این استودیو یعنی Anvi Yerli اعلام کرد:« انجام این تغییرات به هیچ وجه آسان نیست. ما دوست داریم تا از صمیم قلب از تمامی کارکنان برای زحمات‌ آنها تشکر کنیم.» یرلی در ادامه اشاره کرد که از انجام این تصمیم بسیار متاسف است اما برای تضمین بقای Crytek آنها مجبور به انجام اینکار بودند. او در ادامه گفت:« تمام تمرکز ما روی قدرت درونی است که هسته اصلی Crytek را تشکیل می‌دهد. ما نمایانگر بازی‌های جهانی، استفاده تکنولوژی‌های روز و استفاده خلاقانه از بازی‌هایمان هستیم. ما به این نکته ایمان داریم که در حال حاضر با وضعیت چالش برانگیزی روبرو شدیم. پشت سر گذاشتن این فرآیند باعث می‌شود تا بسیار قوی‌تر از گذشته شویم.»

با توجه به خبر‌های موجود، این شرکت به دوست داران قول داده است که کار آنها با مشکلی روبرو نشود و به ساخت بازی ادامه دهند و تمرکز اصلی این شرکت نیز روی موتور Cry Engine باقی می‌ماند. برای کسانی که با نام Crytek آشنایی ندارند باید بگوییم که آنها به تازگی بازی‌هایی همچون Climb، Robinson: The Journey و Ryse: Son of Rome را به بازار عرضه کردند گرچه این استودیو بیشتر با کارهایی مثل نسخه اصلی Far Cry و سری Crysis شناخته می‌شود.

منبع

 

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

1 × 5 =