اخبار بازی

شرکت Valve ساختار Steam Greenlight را تغییر می‌دهد

کمپانی Valve اعلام کرد که قصد دارد سیستم Steam Greenlight را با ساختار جدیدی که تحت عنوان Steam Direct‌ شناخته می‌شود، جایگزین کند.

اگر با Geenlight آشنایی ندارید باید بگوییم که بازیساز‌های مستقل و کوچک بعد از تولید محصول خود آن را در Greenlight قرار می‌دادند و در ادامه اگر تعداد معینی طرفدار در انجمن استیم پیدا می‌کرد، اجازه نشر به آن در استیم داده می‌شد.

در اصل بازیسازهایی که برای ساخته خود به پیدا کردن ناشر نیستند، می‌توانند از این سیستم برای پخش بازی خود روی استیم استفاده کنند. در این میان اما برخی اوقات با وجود کیفیت مناسب بازی، سازنده نمی‌توانست تعداد مشخصی گیمر را جذب کرده و اجازه نشر پیدا نمی‌کرد.

Valve توضیح داده که Geenlight با دو مشکل اساسی روبرو بود که طراحی سیستم سعی در برطرف کردن آنها داریم. اولین مشکل روند اضافه شدن محتوا به استیم بود و مشکل بعدی مربوط به ارتباط با خریدار است که سعی شده در Direct به کلی برطرف شود.

پست منتشر شده در استیم نشان از این دارد که Steam Direct در اصل سعی دارد نقش جذب مخاطب در فرایند انتشار بازی را با پرداخت هزینه‌ای اندک جایگزین کند. طبق اطلاعات منتشر شده از این پس بازیساز می‌تواند با پرداخت حداقل 100 دلار و حداکثر 5 هزار دلار برای موارد خاص بازی خود را برای انتشار ثبت کند. این مسئله عملا به بازیسازهایی که توانایی جذب طرفدار و مخاطب را ندارد، اجازه می‌دهد که بدون هیچ مشکلی بازی خود را عرضه کنند.

در نهایت توضیح داده شده که ساختار Steam Direct از بهار امسال شروع به کار می‌کند اما سازندگان می‌توانند همچنان تا دو ماه مانده به تاریخ تغییر سیستم استیم از Greenlight استفاده کنند. Valve از سال 2012 بخش Greenlight را به استیم اضافه کرد و توانسته شرایطی را ایجاد کند که بیش از 100 بازی بدون داشتن ناشر به درآمدی بیش از 1 میلیون دلار دست پیدا کنند.

 

منبع

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 × 4 =