اخبار بازی

شکایت Crytek از سازندگان Star Citizen به خاطر استفاده از CryEngine 3

شکایت Crytek از سازندگان Star Citizen به خاطر استفاده از CryEngine 3

Star Citizen پروژه‌ای که مدت‌هاست در حال توسعه بوده و هزینه ساخت آن توسط کمپین کیک استارتر تهیه شده است. حال این بازی که توسط شرکت Cloud Imperium Games و Roberts Space Industries و شخص Chris Robert کارگردانی می‌شود ممکن است با مشکلات قانونی مواجه شود.

شرکت Crytek که صاحب امتیاز موتور CryEngine است از سازندگان این بازی به دلیل استفاده آن‌ها از CryEngine 3 شکایت کرده است. اگرچه تیم سازنده ادعا می‌کند دیگر از این انجین استفاده‌ای نمی‌کند و در حال استفاده از انجین Lumberyard شرکت آمازون است، اما Crytek با این پاسخ مخالف بوده و ادعا می‌کند شرکت Cloud Imperium Games با وجود اینکه در بازاریابی و تبلیغات این عنوان تمامی اشارات مربوط به CryEngine 3 را حذف کرده است، اما هم‌چنان از این موتور استفاده می‌کند و این نقض قراردادی است که آن‌ها پیش از این امضا کرده بودند.

انجین Lumberyard نسخه‌ای بر پایه انجین CryEngine بوده که شرکت آمازون آن را از Crytek خریداری کرده بود. این نکنه باعث می‌شود ادعای Crytek مبنی بر اینکه در تبلیغات و بازاریابی Star Citizen، نشانه‌های از کدهای مربوط به CryEngine دیده می‌شود چندان بی‌راه نباشد. اساسا Crytek بر این موضع خود باقی مانده که دو شرکت سازنده در حال استفاده نسخه اصلاح شده‌ای از CryEngine 3 در بازی خود هستند اما تمامی اشارات مربوط به این انجین را از بازی خود حذف کرده‌اند.

یکی از افراد استدیو سازنده Star Citizen نیز در مصاحبه با سایت Polygon، این‌گونه اظهارنظر می‌کند « ما مطلع شدیم که شرکت Crytek شکایتی در دادگاه آمریکا علیه ما پر کرده است. استدیو ما از زمانی که از انجین Lumberyard استفاده می‌کند دیگر هیچ استفاده‌ای از CryEngine نداشته است. این شکایت نامنصفانه بوده و ما به شدت از موضع خود دفاع خواهیم کرد و دربرابر ادعای Crytek اعاده حیثیت خواهیم نمود.»

به مانند تمامی پرونده‌های قضایی، بررسی و حل این پرونده نیز مدتی طول خواهد کشید. در صورت اعلام جزییات بیشتر در این رابطه، شما را از آن مطلع خواهیم کرد.

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

18 − دوازده =