اخبار بازی

شکست بازی Anthem به‌ معنی پایان کار Bioware نیست

شکست بازی Anthem به‌ معنی پایان کار Bioware نیست

وی جی مگ: یکی از نگرانی‌ها و تئوری‌هایی که در رابطه بازی Anthem وجود دارد بدین شرح است که در صورتی که بازی نتواند عملکرد موفقی را نشان دهد این بازی پایان کار Bioware بوده و استودیو سازنده آن توسط EA تعطیل و بسته خواهد شد.

به گزارش وی جی مگ، یکی از کارمندان سابق استودیو Bioware آقای جیمز اُلن در مصاحبه با Game Informer تمامی این نگرانی‌ها و تئوری‌ها را بی‌اساس دانست. اُلن که پس از 22 سال فعالیت در این استودیو مدتی پیش آن را ترک کرد در مصاحبه اخیر خود از اهمیت Bioware و احترام EA برای سازندگان Mass Effect سخن گفت. «من فکر می‌کنم EA به دنبال آن است که استودیو Bioware به بخشی طولانی مدت این شرکت تبدیل شود. به نظر من EA واقعا برای آن‌چه که Bioware انجام می‌دهد و منتقل می‌کند احترام قائل است. این استودیو به نسبت سایر جنبه‌های کسب‌وکار شرکت بسیار متفاوت است و بنابراین چنان‌چه بازی Anthem (که از نظر من عملکرد عالی خواهد داشت) نتواند عملکرد مطلوبی را از خود نشان دهد و حتی با شکست مواجه شود این بازی پایان کار Bioware نخواهد بود.این پروژه به سادگی می‌تواند فرصتی برای این سازنده باشد تا از اشتباه خود درس گرفته و آن را در اثر بعدی خود برطرف کند»

یکی دیگر از مواردی که به تازگی اشاره فراوانی به آن می‌شود این نکته است که EA استودیو Bioware را تحت فشار قرار داده تا برای ساخت Anthem رویکرد بازی در قالب یک سرویس را در پیش بگیرد. اُلن این فرضیات را نیز رد کرد و گفت این سازنده برای ساخت و طراحی تمامی آثار خود همواره از وجود خود مایه می‌گذارد. « این حقیقت که Bioware با ساخت Anthem مشغول توسعه تجربه جدیدی است بدین معنی نیست که آن‌ها از سنتی قدیمی خود منحرف شده‌اند. این بازی برای آن‌ها فرصتی است تا امری متفاوت را تجربه نمایند. تمامی این پروژه توسط استودیو سازنده هدایت می‌شود. من می‌دانم که بسیاری بر این باور هستند EA مسئول رویکرد در پیش گرفته شده برای Anthem است اما چنین مواردی تاکنون مشاهده نشده و BioWare همواره روی پروژه‌هایی که توسعه داده کنترل کامل داشته است.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

13 − یازده =