به تازگی مقاله جالب در مورد فرآیند سخت ساخت Mass Effect Andromeda در وبسایت Kotaku منتشر شده است. چه چیزی باعث شده است که این بازی با این همه مشکل در زمان عرضه مواجه شده و نتواند به موفقیتهای دلخواه دست پیدا کند؟
آنگونه که مشخص است، مشکل این بازی بسیار فراتر از چیزی است که در زمان عرضه مشاهده میشد. ساخت این بازی از ابتدا نیز امری بسیار جاه طلبانه بود. در ابتدا قرار بود که Andromeda دارای سیستم گشت و گذار و جستجو در تمام نقاط کهکشان باشد و سیارههای بازی نیز به صورت اتفاقی توسط موتور بازی ساخته شوند. در سال 2015 بود که Bioware درک کرد، ساخت چنین چیزی بسیار دشوار خواهد بود. بعد از روبرو شدن با این مشکل آنها تصمیم گرفتند که بازی را با 30 سیاره با قابلیت گشت و گذار طراحی کنند. عددی که در بازی نهایی به هفت رسید!
بسیاری از محتوای بازی از اثر نهایی حذف شدند و به نظر میرسد که اکثر طراحی روی بازی اصلی، تنها در 18 ماه پایانی پروژه انجام گرفتند. در کنار تمام این مسائل، باید مشکلات موتور Frostbite را نیز اضافه کرد. موتوری که توسط استودیوی DICE ساخته شده و حالا دیگر تقریبا توسط تمام استودیوهای زیر مجموعه EA مورد استفاده قرار میگیرد. EA استفاده از این موتور را به Bioware تحمیل کرده است و همانطور که حالا مشخص شده است، این موتور برای ساخت بازیهای نقشآفرینی چندان خوب عمل نمیکند.
تقریبا تمامی ویژگیهای بازی، از Inventory گرفته تا مدیریت گروه چیزی نبود که این موتور بتواند آن را به درستی پردازش کند. این بدان معنی بود که Bioware مجبور است ویژگیهای مد نظر خودش را در این موتور از پایه بسازد که در نهایت باعث اتلاف وقت بسیار زیادی شد. اگر علاقهمند به جزئیات بیشتر در مورد مشکلات فرآیند ساخت Mass Effect Andromeda هستید حتما مقاله اصلی را مطالعه کنید. مسلما بعد از مطالعه این مطلب دید مثبتی به EA، Bioware یا برخی از رسانههای مربوط به دنیای بازی نخواهید داشت.
نظری ارسال کنید