اخبار بازی

صحبت‌های مایکروسافت در مورد پشتیبانی Xbox One از موس و کیبرد

صحبت‌های مایکروسافت در مورد پشتیبانی Xbox One از موس و کیبرد

وی جی مگ: در حالی که مایکروسافت برنامه دقیقی برای پشتیبانی از موس و کیبرد روی Xbox One ندارد اما راهکارهایی برای استفاده از آن موجود است. یکی از این راه‌ها استفاده از Adapterهای خارجی است. مایکروسافت در حالی که از این راه باخبر است و می‌داند که استفاده از موس و کیبرد به خصوص در بازی‌های شوتر می‌تواند قدرتی مضاعف و البته ناجوانمردانه به برخی از گیمر‌ها بدهد، کاری برای مقابله با آن نکرده است.

به گزارش وی جی مگ، مایکروسافت از این مشکلات با خبر است اما ترجیح داده تا در مورد آن کاری نکند. بر اساس صحبت‌های Mike Ybarra از طراحان ارشد Xbox، مایکروسافت می‌تواند استفاده از موس و کیبرد را به صورت کلی روی Xbox One قطع کند اما ترجیح داده تا این تصمیم را به استودیو‌های تولید کننده بازی واگذار کند. اگر به یاد داشته باشید مایکروسافت مدت‌های طولانی است که قصد تولید موس و کیبرد مخصوص Xbox One را دارد و حتی Mike Ybarra در سال گذشته میلادی تایید کرد که مایکروسافت به زودی اینکار را انجام می‌دهد.

Mike Ybarra در ادامه اشاره کرد که آنها از نگرانی برخی از گیمر‌ها مطلع هستند و گفت:« ما باید در این مورد بسیار هوشیار باشیم. ما انتخاب را در نهایت در اختیار سازندگان بازی‌ها قرار دادیم. بسیاری از گیمرها در توئیتر به من پیام می‌دهند که شما می‌توانید به خاطر رعایت بازی جوانمردانه از این شیوه حمایت کنید. ما این نگرانی‌ها را درک می‌کنیم اما در نهایت ما دو پلتفرم جداگانه در اختیار داریم. Windows و Xbox One که در دو شیوه استاندارد کنترل متفاوتی دارند.»

Ybarra در نهایت اشاره کرد که سازندگان بازی با این قابلیت می‌توانند با طراحی قسمتی مشخص کنند که آیا گیمر دوست دارد با افرادی که از موس و کیبرد استفاده می‌کنند بازی کند یا خیر. این مدل قبلا در Gears of War 4 به خاطر استفاده از سیستم Cross-Play آزمایش شده بود.

صحبت‌های مایکروسافت در مورد پشتیبانی Xbox One از موس و کیبرد

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دو × پنج =