اخبار بازی

صحبت‌های Kamiya در مورد انحصاری بودن Bayonetta 3

صحبت‌های Kamiya در مورد انحصاری بودن Bayonetta 3

وی جی مگ: امروز کارگردان بازی Bayonetta 3 یعنی Kamiya با استفاده از توئیتر چند پیام را ارسال کرد که درون آن دلایل انحصاری بودن این اثر برای Switch به صورت واضخ مشخص شده است.

به گزارش وی جی مگ، Kamiya در 15 توئیت پشت سر هم نوشت:« من می‌خواهم چیزی در مورد Bayonetta 3 به همه شما بگویم. ما سازندگان برای ساخت بازی‌ها باید قراردادی با شرکت‌های نشر برای کسب بودجه ثبت کنیم. برای نسخه اول Bayonetta اینکار با همکاری Sega انجام شد و از آنها بودجه گرفتیم. ما ایده را دادیم و وارد فاز ساخت شدیم. همه امتیاز‌ها متعلق به سگا بود. در آن زمان ما نیروی کافی برای عرضه بازی روی همه پلتفرم‌ها را نداشتیم به همین خاطر با هماهنگی سگا، بازی به صورت انحصاری برای Xbox 360 عرضه شد.»

او در ادامه نوشت:« گرچه سگا در آینده این بازی را برای PS3 نیز پورت کرد. آنها حتی بعد از چند سال این بازی را برای Steam نیز منتشر کردند. امتیاز تمام این نسخه‌ها مربوط به سگا است. بعد از آن ما شروع به ساخت Bayonetta کردیم که در ابتدا بودجه‌ای برای ساخت بازی به صورت مالتی‌پلتفرم از سمت سگا به ما داده شد اما ساخت این پروژه به خاطر برخی از مشکلات در سگا متوقف شد. نینتندو بعد از آن مسئولیت تامین بودجه را به عهده گرفت و ما توانستیم Bayonetta 2 را بسازیم. امتیاز بازی متعلق به سگا و نینتندو بود و آنها نیز تصمیم گرفتند که این بازی به صورت انحصاری برای Wii U منتشر شود. نینتندو حتی بودجه‌ای برای ساخت نسخه اول این سری برای Wii U برای ما فراهم کرد. من بسیار از نینتندو به خاطر تامین بودجه و سگا به خاطر اجازه دادن برای ساخت یک نسخه جدید از IP که متعلق به آنها بود متشکرم.»

او در مورد Bayonetta 3 نوشت:« در مورد این اثر باید بگویم که ما از همان ابتدا تصمیم به ساخت این بازی با استفاده از بودجه نینتندو گرفتیم. بدون کمک آنها شروع به ساخت این اثر ممکن نبود. هنوز تمام امتیازها متعلق به سگا و نینتندو است و این دو شرکت تصمیم گرفتند تا Bayonetta 3 به صورت انحصاری برای Switch منتشر شود. ساخت بازی یک کسب و کار است. هر شرکتی استراتژی‌های مخصوص به خود را دارد. به نظر من هر کسی که در این صنعت مشغول به کار است تلاش می‌کند تا بهترین را ارائه کند. شروع پروژه Bayonetta 3 کمی طول کشید اما در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد. امیدوارم که این بازی به یک تجربه فوق‌العاده برای همه شما تبدیل شود.»

صحبت‌های Kamiya در مورد انحصاری بودن Bayonetta 3

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

11 + 9 =