اخبار بازی

صحبت سازندگان Horizon Zero Dawn در مورد بازار بازی‌های داستانی و تک‌نفره

صحبت سازندگان Horizon Zero Dawn در مورد بازار بازی‌های داستانی و تک‌نفره

این روز‌ها بحث‌های زیادی در مورد بازی‌های تک‌نفره داستانی و پیچیدگی بازار فروش آنها مطرح شده است و تقریبا همه این بحث‌ها مربوط به کنسل شدن پروژه Star Wars استودیوی Visceral و در ادامه تعطیل شدن این استودیو توسط EA بود.

شاید بهترین راه برای تکذیب کردن فروش بد بازی‌های تک‌نفره و داستانی این باشد که دو نمونه موفق از سال 2017 را مثال بزنیم. دو بازی موفق که به هیچ عنوان از ویژگی‌های مالتی‌پلیر استفاده نکرده و به فروش بسیار خوبی دست پیدا کرده و منتقدان نیز از آنها بسیار راضی بودند. استودیوی سازنده بازی Horizon Zero Dawn به تازگی اعلام کرده که هنوز هم بازار بسیار خوبی برای بازی‌های صرفا تک نفره وجود دارد و Horizon Zero Dawn، Zelda Breath of the Wild و Shadow of War این نکته را به خوبی اثبات کردند.

طراح بازی‌های این استودیو Tim Stobo در مصاحبه با GameSpot گفت:« به نظر من Horizon به خوبی ثابت کرد که هنوز هم آینده‌ای برای بازی‌های تکنفره داستانی با کیفیت ساخت بسیار بالا وجود دارد و بسته الحاقی The Frozen Wilds این را بار دیگر به اثبات خواهد رساند. ما دوست داریم تا بهترین کیفیت را به گیمر‌ها و هواداران عرضه کنیم. شاید در بقیه جاهای صنعت بازی تغییراتی به سمت و سوی دیگر انجام شده باشد اما در Guerrilla ما فقط به روایت داستانی خارق‌العاده فکر می‌کنیم.»

در مورد محبوب شدن بازی‌های مالتی‌پلیر نیز Stobo گفت:« به نظر من خوب است که از زاویه دیگری به این مسئله نگاه کنیم. به نظر من در آینده بازی‌های بیشتری شبیه به Destiny خواهیم دید و به نظر من این نوع بازی‌ها نیز جایگاه بسیار خاصی دارند اما وقتی به بهترین بازی‌های سال نگاه می‌کنیم، بازی‌هایی که واقعا دل گیمر‌ها را به دست آوردند آنجا اسم آثاری مثل Zelda Breath of the Wild، Shadow of War و یا حتی Horizon Zero Dawn به چشم می‌خورد. به نظرم هنوز بازی‌های تکنفره بسیار عالی نیز وجود دارند و این باعث می‌شود که تنوع بازی در صنعت بازی حفظ شود.»

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه × پنج =