اخبار بازی

طراح ماد Halo Online توسط مایکروسافت بن شد

طراح ماد Halo Online توسط مایکروسافت بن شد

وی جی مگ: پس انتشار  به‌روز رسانی 0.6، توجه شرکت مایکروسافت به طراح ماد Halo Online یعنی ElDewrito جلب شد که پروژه جاه طلبانه بزرگی را به صورت رایگان شروع کرده بود. استودیو 343 Industries از طریق Halo Waypoint برخورد با سازنده این ماد را اعلام و اقدامات خود را علیه ElDewrito و تیمش آغاز کرد. نقطه روشن ماجرا بدین شرح است که این استودیو قصد دارد قبل از انجام هر کار خاصی، پای میز مذاکره بنشیند. اما اگر این امر راهی از پیش نبرد مایکروسافت تمامی ساخته‌های این طراح ماد و تیمش را به طور کامل متوقف خواهد کرد.

به گزارش وی جی مگ، استودیو 343 Industries در بیانیه خود در خصوص بلاک نمومدن فعالیت‌های ElDewrito توضیح داد «مایل هستیم تا به اجتماع طرفداران خود خبر دهیم به دنبال ماد رایگانی که توسط ElDewrito منتشر شده شرکت مایکروسافت اقدامات لازم را برای محافظت از IP مهم خود Halo آغاز کرده است. توسعه محتویات مختلف توسط مخاطبین همواره از ستون‌های کلیدی فرنچایز Halo بوده و امری هست که ما پیوسته به دنبال پشتیبانی از آن هستیم.

در سال 2014 بود که مایکروسافت، 343 و Sabre Interactive با همکاری یکدیگر عنوان Halo Online را به صورت اختصاصی برای بازار روسیه توسعه دادند. در حالی که این عنوان با بازخوردهای فراوانی رو به رو شد اما پس از مدتی توسعه آن به دلیل مشکلات کپی رایت متوقف شد. دیگر خبری از این عنوان شنیده نمی‌شد تا مدتی پیش، انتشار به‌روزرسانی 0.6 توسط تیم ElDewrito باعث شد تا دوباره توجهات معطوف این بازی شود.

اگرچه ما می‌دانیم که طراح ماد Halo Online و تیمش شور و اشتیاق فراوانی در کار خود دارند اما حقیقت این موضوع عوض نمی‌شود که حق مالکیت این بازی و موارد به کار برده شده برای تولید آن متعلق به شرکت مایکروسافت است و هرگز اجازه استفاده‌های دیگری برای فایل‌های آن صادر نشده است. با توجه به اینکه این ماد بین طرفداران با بازتاب مثبتی همراه شده تیم ما به دنیال هر گونه راه برای مذاکرات است اما نباید فراموش کرد شرکت مایکروسافت به مانند هر کمپانی دیگری به دنبال آن است تا از دارایی خود، کدها و نام تجاری آن محافظت کند.»

منبع: Comicbook.com

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

بیست − دو =