اخبار بازی

فروش بازی‌های دیجیتال در بریتانیا افزایش پیدا کرد

فروش بازی‌های دیجیتال در بریتانیا افزایش پیدا کرد

یکی از ویژگی‌های بارز نسل حاضر، استفاده بیشتر از فروش دیجیتال بازی‌های روی پلتفرم‌های مختلف است که به نظر کم کم جای عرضه نسخه فیزیکی را در آینده خواهد گرفت.

بر اساس گزارشی که به تازگی توسط Games Industry منتشر شده است در حال حاضر 30 الی 45 بازار فروش بازی‌ها در بریتانیا به صورت دیجیتال است. Game Industry به تازگی دسترسی به اطلاعات محرمانه داشته است که بر اساس آن فروش بازی‌های دیجیتال 45 درصد از سهم بازار بریتانیا را به خود اختصاص داده. در سال گذشته این رقم چیزی حدود 15 الی 25 درصد بود.

آمار هفتگی عرضه شده توسط Gfk برای بازی‌های پرفروش هفته فقط شامل نسخه فیزیکی می‌شود و در چند هفته اخیر شاهد این بودیم که آثاری محبوب نثل The Evil Within 2، Wolfenstein 2 و Destiny 2 همگی فروشی کمتر نسبت به نسخه قبلی خود داشته‌اند. گرچه با توجه به اضافه شدن آمار فروش دیجیتال که فعلا محرمانه باقی مانده است به نظر می‌رسد که هر سه این بازی‌ها با فروشی بسیار بهتر از نسخه قبل مواجه شدند.

در آمار فروش بازی‌های شرکت EA که به تازگی در گزارش مالی آنها عرضه شده، این شرکت 36 درصد از بازی‌های خود را به صورت دیجیتالی فروخته است، آماری که سال گذشته فقط 30 درصد بود. به عنوان مثال بازی FIFA 18 در فروش دیجیتال افزایشی 25 الی 30 درصدی را نسبت به FIFA 17 تجربه کرده. در آمار ارائه شده از فروش بازی‌ها به صورت فیزیکی در ماه اکتبر در بریتانیا نسبت به سال گذشته، شاهد کاهش فروش 16 درصدی بودیم. البته بر اساس اطلاعات منتشر شده پیش خرید فیزیکی بازی مثل Call of Duty WW2 بسیار بسیار خوب است.

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج × 1 =