اخبار بازی

فروش هدست Oculus Rift توسط Zenimax متوقف می‌شود ؟

ابتدای این ماه میلادی بود که مشخص شد شکایت Zenimax علیه آکیلس مورد تایید دادگاه قرار گرفته و سازندگان هدست Oculus Rift مجبور به پرداخت مبلغی 500 میلیون دلاری برای استفاده از دارایی‌های Zenimax شده‌اند. در آن زمان وکلای Zenimax اعلام کردند که این داستان را پیگیری می‌کنند و حالا به نظر می‌رسد که ماجرای کپی اطلاعات سازندگان Doom بیش از اینها جلو می‌رود.

به تازگی مسئولین Zenimax اعلام کرده‌اند که به دنبال گرفتن دستوری از سوی دادگاه هستند تا تمام فعالیت‌های آکیلس از جمله فروش محصولات این شرکت را متوقف کنند. دستور مورد نظر Zenimax شامل مواردی همچون «جلوگیری از تبلیغات، فروش، پخش، دستکاری، ارائه سرویس و یا حتی قرار دادن حق امتیاز روی محصولات دیگر می‌شود.» دستوری که عملا باعث می‌شود، آکیلس عملا از قرار دادن نرم‌افزارهای PC و موبایل خود بازمانده و حتی امکان همکاری با دو موتور گرافیکی Unity و Unreal‌ را از دست بدهد.

رویترز در این زمینه گزارشی را منتشر کرده که اگر Zenimax به دستور مورد نظر خود از سوی دادگاه دست پیدا کند عملا از فروش محصولات آکیلس جلوگیری کرده و این یعنی یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان حاضر در بازار واقعیت مجازی فلج می‌شود. فشار این موضوع به قدری زیاد است که احتمالا فیسبوک به عنوان مالک آکیلس مجبور می‌شود توافقی گران‌قیمت را با Zenimax‌ صورت دهد.

به نظر می‌رسد که Zenimax در ابتدا چنین تصمیمی نداشته و اظهارات مسئولین فیسبوک آنها را عصبانی کرده است. بعد از مشخص شدن رای دادگاه مبنی بر پرداخت جریمه 500 میلیون دلاری، شریل سندبرگ مدیراجرایی فیسبوک اعلام کرد که رای نیم میلیارد دلاری دادگاه هیچ تاثیری در وضعیت مالی فیسبوک ندارد. اظهار نظری که مسئولین Zenimax را عصبانی کرده و باعث شده که آنها به دنبال مجازات سنگین‌تری برای آکیلس بروند.

 

منبع

برچسب‌هاFaceBook Oculus oculus rift Zenimax
محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

12 − 3 =