اخبار بازی

فیل اسپنسر: احتمالا قابلیت بازی میان پلتفرمی بین Xbox و Playstation هیچگاه عملی نشود

فیل اسپنسر: احتمالا قابلیت بازی میان پلتفرمی بین Xbox و Playstation هیچگاه عملی نشود

مایکروسافت در چند مدت گذشته پیش قدم در امر بازی میان پلتفرمی (Cross-Play) بین کنسول‌های مختلف بوده و بر کسی پوشیده نیست که آنها در این مدت نیز به صورت مستمر در حال مذاکره با سونی برای استفاده از این قابلیت بودند اما به نظر نتایج چندان رضایت‌بخش نبوده است.

در حال حاضر Xbox One قابلیت بازی میان پلتفرمی با PC، موبایل و حتی Nintendo Switch را نیز دارد اما سران سونی برای اضافه شدن PS4 به این لیست مخالفت خود را به وضوح به نمایش گذاشتند. اسپنسر که به نظر شخصا دنبال این مسئله بوده است در نمایشگاه Brazil Game Show اعلام کرد که شاید قابلیت بازی میان پلتفرمی هیچگاه بین Xbox و Playstation فعال نشود.

او در صحبت‌های خود اشاره کرد:« ما همیشه در حال مذاکره با سونی در این مورد بودیم. در حالی که ماینکرفت روی Playstation عرضه شده است و به فروش خوبی نیز دست پیدا کرده است. ما همچنین با نینتندو نیز روابط بسیار خوبی داریم و به این رابطه نیز ادامه خواهیم داد اما به نظرم دید سونی نسبت به این مسئله بسیار متفاوت است و آنها باید دید خود را به وضوح اعلام کنند…» اسپنسر ادامه داد:« من واقعا نمی‌توانم در مورد اهداف و برنامه آنها صحبت کنم. به نظرم آنها این دید را دارند که وقتی من این کنسول را دارم دوستم نیز برای بازی کردن باید همین کنسول را تهیه کند. این دید به این زودی‌ها از بین نخواهد رفت. البته ما ماینکرفت را به گونه‌ای عرضه کردیم که همه گیمر‌ها از آن لذت ببرند. البته من هیچوقت از ایده بازی میان پلتفرمی روی همه پلتفرم‌ها ناامید نخواهم شد.»

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هشت + 14 =