اخبار بازی

لقب پردرآمدترین مجموعه سرگرمی تاریخ به Pokemon‌ رسید

لقب پردرآمدترین مجموعه سرگرمی تاریخ به Pokemon‌ رسید

وی جی مگ: وقتی از درآمد صحبت می‌کنیم حتی مجموعه‌هایی همچون Star Wars یا آثار مختلف Mavel نمی‌توانند در مقابل غول ژاپنی Pokemon حرفی برای گرفتن داشته باشند. مجموعه سرگرمی که توانسته به راحتی صدر جدول پردرآمدترین مجموعه سرگرمی تاریخ را به خود اختصاص دهد.

به گزارش وی جی مگ، هرچند در حال حاضر مجموعه فیلم‌های سینمایی دنیای Marvel به عنوان پردرآمدترین مجموعه آثار سینمایی تاریخ شناخته می‌شوند اما حتی این عناوین نیز نمی‌توانند در مقابل Pokemon و درآمد بالای آن طی دهه‌های گذشته حرفی برای گفتن داشته باشند. آخرین آمار به دست آمده در این زمینه نشان می‌دهد که مجموعه آثار Pokemon با محور سرگرمی از سال 1996 تاکنون موفق به تولید درآمدی 59.1 میلیارد دلاری شده‌اند. درآمدی که البته بخشی از پیشرفت تازه آن به بازی Pokemon GO اختصاص دارد. اثری که طی سال‌های اخیر توانست جان دوباره‌ای به Pokemon داده و مخاطب‌های جدیدی را برای این مجموعه دست و پا کند.

در رتبه دوم این رده‌بندی مجموعه Star Wars با درآمد 42.9 میلیارد دلاری قرار دارد. درآمدی که فروش فیلم‌های این مجموعه تنها بخش اندکی از آن را به خود اختصاص می‌دهد. در ادامه به مجموعه Hello Kitty می‌رسیم که با درآمد 41 میلیارد دلاری حتی از Harry Potter هم بالاتر قرار گرفته و رتبه سوم را به خود اختصاص داده. با نگاهی به دیگر آثار حاضر در این فهرست متوجه می‌شویم که Fist of the North Star در جایگاه یازدهم قرار گرفته و Gundam به رتبه 15 اکتفا کرده.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

2 × 3 =