اخبار بازی

مایکروسافت: تنها Xbox Scorpio می‌تواند تصاویر 4K واقعی را به نمایش درآورد

اجازه ندهید که صحبت‌های جنجالی طرفداران شما را گمراه کنند. در حال حاضر هر دو کنسول فعلی سونی و مایکروسافت عملا قابلیت‌های مشابه، بازی‌های یکسان و قیمتی تقریبا مشابه را با سخت افزاری شبیه به یکدیگر ارائه می‌کنند. اگر به شکل دقیق نگاه کنیم، آخرین جنگ بزرگ بین کنسول‌ها مربوط به زمان سوپر نینتندو و سگا جنسیس است. زمانی که کمپانی های تولید‌کننده سخت افزار به صورت مستقیم یکدیگر را در تبلیغاتشان خطاب قرار می‌دادند. حالا این وضعیت تا حد زیادی تفاوت پیدا کرده و با حضور Playstation VR می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر کنسول‌های خانگی سونی و مایکروسافت در یک زمینه بزرگ متفاوت هستند. در حال حاضر Playstation 4 با در اختیار داشتن Playstation VR تنها کنسول خانگی است که تجربه واقعیت مجازی را در مقابل گیمر قرار می‌دهد و با عرضه Playstation 4 Pro کیفیت این مسئله نسبت به گذشته افزایش پیدا می‌کند.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت زیاد از وضعیت فعلی سونی خوشحال نیست و سعی دارد با طراحی و ساخت Xbox Scorpio که البته هنوز نام نهایی آن مشخص نشده به جنگ با کنسول قدرتمندتر سونی برود. در زیر می‌توانید تصویری را مشاهده کنید که از سوی مایکروسافت منتشر شده و تاحدودی مشخصات کنسول جدید این شرکت از دید سخت افزار را به نمایش در می‌آورد.

i-img

در تصویر بالا به خوبی مشخص است که مایکروسافت در توضیحات سخت افزار کنسول جدید به صورت مستقیم سونی و Playstation 4 Pro را هدف قرار داده. آنها در توضیحات خود به این نکته اشاره کرده‌اند که «اولین و تنها کنسولی که قابلیت به نمایش در آوردن و استفاده از تصاویر 4K و واقعیت مجازی را در اختیار دارد.» مایکروسافت این نوع از تبلیغات یا بهتر است بگوییم توضیحات را در حالی به کار برده که طرفداران سونی تاحدودی از کنسول جدید این شرکت ناامید هستند. طبق اطلاعات به دست آمده Playstation 4 Pro در زمان اجرای تمامی بازی‌ها نمی‌تواند از وضوح تصویر 4K به صورت نیتیو پشتیبانی کند و حضور Playstation 4 به عنوان کنسولی که می‌تواند با هدست واقعیت مجازی این شرکت هماهنگ باشد، نشان از این دارد که فعلا نباید به بازی های مخصوص این هدست با کیفیت آنچنان بالا دل خوش کرد.

هنوز تا معرفی و عرضه Xbox Scorpio به احتمال فراوان چند ماهی باقی مانده و باید دید که مایکروسافت آیا بالاخره می‌تواند سخت افزاری را در اختیار مخاطب قرار دهد که توانایی بالای پردازشی آن تبدیل به عاملی برای برتری شود یا خیر.

 

منبع

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

8 + 20 =