اخبار بازی

مایکروسافت در گذشته از نام Halo متنفر بوده !

مایکروسافت در گذشته از نام Halo متنفر بوده !

در گزارشی جدید و بسیار طولانی که توسط Waypoint برای بازی Halo منتشر شده است، داستان‌های جالبی در مورد پس زمینه ساخت این بازی منتشر شده است.

در میان این گزارش طولانی نکاتی جالبی به چشم می‌خورند. این گزارش بر اساس صحبت‌های یکی از موسسان استودیوی بانجی، Alex Seropian و چند نفر دیگر از طراحان بازی نوشته شده است. در صحبت‌های آنها اشاره شد که مایکروسافت در ابتدا واقعا از اسم Halo متنفر بود و اعتقاد داشت که این نام میان گیمر‌ها و مردم مورد استقبال قرار نخواهد گرفت. به نظر آنها نام Halo و تلفظ آن در تمام زبان‌های غیر انگلیسی احمقانه است. مایکروسافت تلاش زیادی برای تغییر نام بازی انجام داد. این اتفاق ماه‌ها و ماه‌ها پیگیری شد و مایکروسافت‌ نام‌های احمقانه‌ای را برای بازی ارائه کرد. در نهایت نتیجه این بحث‌ها اضافه شدن Combat Evolved به انتهای نام این بازی بود.

همچنین در این گزارش مشخص شد که بانجی تا مرز حذف کردن بخش مالتی‌پلیر از این بازی پیش رفته بود! این در حالی است که حال همه می‌دانیم که بخش مالتی‌پلیر و چند نفره در نسخه اول Halo یکی از دلایل اصلی موفقیت این بازی بود. یکی از طراحان بازی در این مورد گفت:« قسمت مالتی‌پلیر تا مقطعی کوتاه قبل از عرضه بازی، قسمت مالتی‌پلیر چندان خوب نبود و در چند ماه آخر این بخش رشد بسیار زیادی را تجربه کرد. حتی چند هفته قبل از عرضه رسمی بازی قرار بود حذف این بخش بود. همچنین مشخص شد که طراحی کلی بخش مالتی‌پلیر قرار بود به شیوه دیگری انجام شود اما وقت کافی برای انجام اینکار نبود. به همین خاطر شاهد بخشی بودیم که همراه با این بازی عرضه شد و مورد توجه گیمر‌ها قرار گرفت.

همچنین در این گزارش به نکاتی جالب در مورد فرآیند ساخت Halo 2 اشاره شد. به نظر می‌رسد که بانجی در ملاقاتی با سران مایکروسافت قصد دریافت زمانی بیشتر برای تولید بازی داشت اما در این جلسه اعضای حاضر در جلسه تیم را مجبور به این کردند که Halo 2 را یکسال زودتر از موعد مقرر عرضه کنند! در نهایت مایکروسافت از انجام اینکار پشیمان شد و یکسال بیشتر به بانجی برای ساخت Halo 2 فرصت داد.

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

2 × 5 =