اخبار بازی

مایکروسافت دیگر از واقعیت مجازی برای Xbox One پشتیبانی نمی‌کند

مایکروسافت دیگر از واقعیت مجازی برای Xbox One پشتیبانی نمی‌کند

وی جی مگ: زمانی مایکروسافت فکر کرده بود که واقعیت مجازی برای Xbox One ایده‌ای جالب است و حتی همکاری خود با Oculus را شروع کرد اما به مرور برنامه‌های آنها تغییر کرده و حالا به صورت رسمی اعلام شده که مایکروسافت دیگر از واقعیت مجازی برای Xbox One پشتیبانی نمی‌کند.

به گزارش وی جی مگ، مایک نیکولز مدیر بخش بازاریابی مایکروسافت در مصاحبه اخیر خود به این نکته اشاره کرده که سازندگان Xbox One دیگر به فکر پشتیبانی از واقعیت مجازی (Virtual Reality) یا واقعیت ترکیبی (Mix Reality)  روی این کنسول نیستند و اعتقاد دارند که PC مناسب‌ترین پلتفرم برای پشتیبانی از این موضوعات است. ارتقای سریع کامپیوترهای شخصی، در کنار حضور تولیدکننده‌های سخت‌افزار و محتوا که تمرکز خود را روی واقعیت مجازی یا واقعیت ترکیبی گذاشته‌اند باعث می‌شود که PC پلتفرم ایده‌آل این موضوع باشد. این در حالی است که موبایل‌ها برای واقعیت افزوده (Augmented Reality) بهترین گزینه هستند و در حال حاضر تجربه‌ای مناسب از این قابلیت را نیز به نمایش در آورده‌اند.

در گذشته مایکروسافت تمرکز زیادی روی این موضوع داشت که واقعیت مجازی برای پروژه اسکورپیو که در ادامه تبدیل به Xbox One X شد، حضوری پررنگ را تجربه کند اما نهایتا این موضوع نیز از برنامه خارج شد. از دید نیکولز در حال حاضر گیمرها، بازی واقعیت مجازی را به عنوان یک مسئله کلیدی نمی‌شناسند و همین موضوع باعث شده که دیگر Xbox One توجهی به این موضوع نداشته باشد.
محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهارده + 16 =