اخبار بازی

مایکروسافت شرکت پردازش ابری Playfab را خرید

مایکروسافت شرکت پردازش ابری Playfab را خرید

وی جی مگ: همانطور که اطلاع دارید، مایکروسافت در اقدامی عجیب قصد خرید شرکت EA را دارد. این اتفاق هنوز رخ نداده اما آنها حداقل امروز موفق به خرید شرکت پردازش ابری Playfab شدند. این شرکت پردازش ابری را با تمرکز روی بازی‌های ویدیوئی انجام می‌دهد.

به گزارش وی جی مگ، جانشین رئیس بخش Xbox در مایکروسافت اعلام کرد:« بسیاری از صنایع مختلف قصد دارند تا از پردازش ابری استفاده کنند و یکی از این صنایع نیز صنعت بازی است که در آن شرکت‌های زیادی علاقه به استفاده از این تکنولوژی دارند. گرچه فعلا شاید هزینه اینکار بسیار بالا باشد. شرکت Playfab امکان این را در اختیار شرکت‌ها می‌گذارد که در بازی‌های خود از پردازش ابری به شکلی بهینه استفاده کنند. اقدامات این شرکت می‌تواند روز اول عرضه را برای بسیاری از بازی‌ها بهتر کند. آنها همچنین می‌توانند در فرآیند ساخت کمک زیادی به تیم‌های بزرگ و کوچک با هزینه بسیار خوب، انجام دهند. کار‌های Playfab می‌تواند تکمیل کننده Azure باشد.»

به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد تا Azure را به پلتفرمی تبدیل کند که اگر استودیوی علاقه به استفاده از پردازش ابری در بازی‌ خود داشته باشد، بهترین گزینه استفاده از Azure باشد. مایکروسافت اولین بار ایده استفاده از پردازش ابری را در سال 2013 همراه با عرضه Xbox One مطرح کرد که در زمان خود با بازخورد شدیدا منفی روبرو شد. باید دید که Crackdown 3 از پردازش ابری به چه شکلی استفاده خواهد کرد و در صورت موفق بودن آن آیا شرکت‌های دیگر نیز علاقه‌ای به استفاده از آن نشان خواهند داد؟

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

15 − 10 =

  • اینا دارن چی میسازن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟-فکر کنم خودشون هم نمیدونن دارن دارن چی کار میکنن که ماکروسافت رو مجبور کردن که بره شرکت پردازش ابری واسشون بخره ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)