اخبار بازی

مایکروسافت هنوز به ایجاد قابلیت میان‌پلتفرمی همراه با سونی امید‌ دارد

مایکروسافت هنوز به ایجاد قابلیت میان‌پلتفرمی همراه با سونی امید‌ دارد

اخیرا شرکت مایکروسافت با دور هم جمع کردن پلیرهای عنوان Mincraft قابلیت cross-play را میان XBOX ONE و سایر پلتفرم ها ازجمله Nintendo Switch ایجاد کرده است. دراین حال شرکت سونی درها را به‌سمت ایجاد این قابلیت روی کنسول خود بسته و موضع خود را به طور واضع مشخص نمی‌کند.

به منظور ارائه دیدی بهتر بر این موقعیت پیچیده، سایت DualShockers از مدیر بخش بازیابی بازی‌های Xbox یعنی آقای Aaron Greenberg سوالاتی پرسیده و نظر ایشان را درباره آینده این کار جویا شده است. وی اشاره می کند که آن ها در حال مذاکره با سونی هستند وافراد خوبی در طرف مقابل قرار دارند، اون اطمینان دارد که سرانجام راهی برای توافق این موضوع پیدا خواهند کرد. از منظر مایکروسافت، آن‌ها پلی برای ارتباط گیمرها ساخته اند و تلاش می‌کنند درهنگام گرفتن چنین تصمیات کلیدی، گیمرها را در الویت قرار دهند. آن‌ها بسیار خوش‌حال‌ند که Nintendo با آن‌ها همکاری می‌کند و مایل هستند تا سونی نیز بخشی از این برنامه باشد.

درنهایت گرفتن این تصمیم برعهده سونی است اما Greenberg به این موضوع خوش‌بین است که سرانجام قابلیت cross-play با کنسول ps4 نیز به‌وقوع می‌پیوندد. درباره چگونگی توافق با نینتندو نیز، Greenberg می‌گوید که آن ها رابطه بسیار خوبی با خانه ماریو و زلدا دارند. آن ها برای مدتی است که درباره پروژه Minecraft با یکدیگر همکاری می‌کنند. حال آن که ممکن است بسیاری از مردم درباره این موضوع چیزی ندانند اما مرکز بخش آمریکا نینتندو تنها چند قدم با دفترهای کاری XBOX فاصله دارد. بنابراین آن‌ها به‌راحتی می‌توانند بایکدیگر ارتباط برقرار کنند. طبق نظر ایشان در بسیاری از این موارد، بسیاری ازاین تصمیمات تنها به برقراری ارتباط و به اشتراک گذاشتن درک متقابل است و این که هرکدام از آن‌ها در مورد چه چیزی نگران هستند. و سعی دارند چه چیزی به مخاطب خود عرضه کنند.

آنها در بخش XBOX، از هواداران پروپاقرص نینتندو به‌ حساب می‌آیند و عاشق محصولات آنها می‌باشند. عاشق Nintendo Switch و عناوین آن بوده و به نظرشان Switch یک پلتفرم بسیار مناسب برای تجربه Mincraft به‌شمار می‌رود. درنهایت، تعامل با نینتندو برای مایکروسافت بسیار راحت بوده و آن‌ها همکاری بسیار بزرگی بایکدیگر داشتند. بدون وجود کوچک ترین مقاومتی در هر دو سمت. درهمکاری با سازنده‌های دیگر کنسول‌ها، ایشان خاطر نشان کرد که هیچ مشکلی با سونی و یا نینتندو ندارند و به استفاده از سرویس های ابری Azure اشاره می‌کند.

Azure این سرویس های ابری را به عنوان زیرساختی که هر کمپانی برای تجارت به آن نیاز دارد عرضه می‌کند. امروز بسیاری از گیمرها از سرویس های ابری استفاده می‌کنند و Azure از بهترین نمونه های آن را ارائه می‌کند.

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دو × پنج =